خبرهای داغ:
معاون آموزش متوسطه شهرستان نهاوند گفت: ارزیابی مدارس مجری برنامه تعالی مدرسه با برنامه‌ریزی و زمان بندی مشخص، 28 مدرسه مجری برنامه را در دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم مورد ارزیابی قرار خواهند داد.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۰۲
|
۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

انجام ارزیابی از 28 مدرسه مجری برنامه «تعالی مدرسه» در نهاوندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، علی عمرانی در آغاز فرایند ارزیابی بیرونی مدارس مجری برنامه تعالی مدیریت مدرسه در جمع اعضای تیم ارزیابی ضمن اشاره به اهمیت برنامه تعالی مدیریت مدرسه اظهار داشت: با اجرای مطلوب این برنامه شاهد تحول و تعالی در آموزش و پرورش خواهیم بود چراکه در این برنامه مدیریت مدرسه با مشارکت نیروی انسانی، اولیاء و دانش‌آموزان و با مداخله برروی فرایندها، موجبات بهبود مستمر کیفیت را فراهم می‌آورد.

وی افزود: برنامه تعالی مدیریت مدرسه آموزش و پرورش را به سمت یک سیستم آموزشی مبتنی بر برنامه و عمل، پاسخ گویی بیشتر و توجه به نیاز های جامعه سوق خواهد داد.

معاون آموزش متوسطه شهرستان نهاوند گفت: اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی بر اساس تعاریف و شاخص های تعیین شده، به مدیریت مدرسه فرصت می‌دهد با بهره‌گیری از یک سیستم هوشمند و کارآمد، شناسایی و به کارگیری مطلوب منابع و ظرفیت های موجود، بهبود مستمر و تعالی فرآیند آموزشی تربیتی مدرسه را ممکن سازد و به این ترتیب تمام فرآیندهای مدیریت در مسیر تحول قرار گرفته و تفکر بهبود مستمر به عنوان یک اصل و ارزش در مدارس نهادینه می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه بر ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس و بهبود مدیریت آموزشگاهی و همچنین ارتقای سطح آگاهی عمومی جامعه و شکل گیری انتظارات جدید والدین نسبت به ماهیت و کارکردهای مدرسه، ما را از برنامه‌ریزی برای استقرار مدیریت برنامه محور، کیفیت مدار و تعالی بخش که در شکل گیری و هویت بخشی به مدارس نقش اساسی ایفا می کند، ناگزیر می‌سازد.

عمرانی تصریح کرد: ارزیابی مدارس مجری برنامه تعالی مدرسه با برنامه ریزی و زمان بندی مشخص، 28 مدرسه مجری برنامه را در دوره های ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم مورد ارزیابی قرار خواهند داد.

ارسال نظرات