نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

برجام اروپایی باید با شروط رهبری ادامه یابد/دولت آمریکا برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه برجام اروپایی باید با شروط رهبری ادامه یابد، گفت: اروپایی‌ها رفتار دو گانه‌ای دارند و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و هر روز یک بازی درمی‌آورند.
کد خبر: ۹۰۲۰۷۸۵
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک با اشاره به بدعهدی آمریکا در بحث برجام گفت: در طول تاریخ آمریکایی‌ها بارها نشان داده‌اند که به عهد خود پایبند نبوده‌اند، بدعهدی های آمریکا در صحنه بین المللی برای جهانیان آشکار شده و علاوه بر ملت ایران، بسیاری از کشورهای جهان به سیاست های آمریکا اعتماد ندارند.

وی افزود:  12 سال درگیر برجام بودیم و دو سال طول کشید تا این توافق به انجام برسد، حال که دو سال و نیم از امضای برجام توسط شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای 1+5 و البته آمریکا می‌گذرد، رئیس جمهور جدید آمریکا چندی پیش با این توافق مخالفت کرد و رسما خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تاکید روایات بر عدم دینداری کسی که به عهد خود پایبند نیست، تصریح کرد: هیچ ننگی در عالم بالاتر از عهدشکنی نیست. وزیر خارجه آمریکا شروطی را برای ایران تعیین و در سخنان خود دروغ‌های متعددی را به ما نسبت داده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست، گفت: ارتباط با چنین دولتی که از سال قبل تا به امروز از کودتای 32 گرفته تا برجام که هر روز علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی توطئه می‌کنند، بی‌عقلی است.

وی با اشاره به کارنامه سیاه آمریکا نسبت به ملت ایران گفت: میلیاردها دلار سرمایه کشور را بلوکه کرده‌اند، این دولت همواره نسبت به ما رفتار ظالمانه، مستکبرانه و تهدیدآمیز و توهین‌آمیز داشته است، داعش را درست کردند و به دنبال این هستند تا از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی  با بیان اینکه اگر هم رابطه‌ای بین ما و آمریکا باشد باید رابطه برد برد باشد، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص ادامه برجام شرایطی را مطرح کردند که یکی از آنها عمل اروپایی‌ها به تعهداتشان است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه عملکرد اروپایی‌ها در این زمینه قابل قبول نیست، گفت: اروپایی‌ها رفتار دو گانه‌ای دارند و یکی به نعل و یکی به میخ می‌زنند و هر روز یک بازی درمی‌آورند.

وی اقتصاد مقاومتی را نسخه نجات بخش کشور دانشت و افزود: بایستی خود صاحب تکنولوژی و فناوری شویم، باید به قله علم و دانش و معرفت برسیم، دانشگاه ها نباید تنها به اعطای مدرک بسنده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه در مسائل اقتصادی هم باید با افزایش تولید و بهره وری به خودکفایی در تولید کالای مورد نیاز مردم دست یابیم، گفت: خودروسازان ایرانی به جای اینکه به دنبال افزایش قیمت‌ها باشند باید به ارتقای تکنولوژی و افزایش کیفیت محصولات بپردازند . 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر ضرورت تعامل دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: ما کمبود و عقده مدرک در جامعه نداریم بلکه مدرک واقعی در میدان کار و کارآفرینی مشخص می‌شود. دانشگاه‌های ما باید کارآفرین باشد نه مدرک گرا و مدرک بده.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه خام فروشی بزرگترین ضربه را به اقتصاد ملی وارد می‌سازد، تصریح کرد: به جای واردات کالا و تبدیل شدن بازار مصرف کالاهای تولیدی سایر کشورها بایستی تکنولوژی را به دنیا صادر کنیم.

وی به برخی واگذاری‌ غیراصولی به بخش خصوصی هم اشاره کرد و افزود: واگذاری مشروط به اهلیت است، سهامدار حتی اگر پول هم ندارد باید اهلیت داشته و برنامه داشته و در واحد واگذار شده تحول ایجاد کند و به دنبال غارت کارخانه نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: وزارت اقتصاد دارایی مسئول واگذاری‌ها به بخش خصوصی است پس توجه داشته باشند که شرط این واگذاری‌ها اهلیت است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به مشکلات شرکت هپکو و اعتراضات کارگران این شرکت در هفته گذشته خاطرنشان کرد: بستن راه آهن، مشکلی را دوا نمی کند و راهکار رفع مشکل نیست. پیگیری‌ها در راستای رفع مشکلات واحدهای صنعتی واگذار شده در حال انجام بوده و امید است مسئولان رده بالای کشور شرط اهلیت را در واگذاری‌ها رعایت کنند، بنا نیست هر واحدی که خراب شد به قبرستان تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات