استاندار مركزي ؛

فتح خرمشهر معادلات نظامی جهان را تغییر داد

استاندار مركزي ؛ اگر ايثارگري هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود و اين همه شهيد تقديم انقلاب نمي شد ، معلوم نبود الان در چه وضعيتي قرار داشتيم و چه سرنوشتي را دنبال مي كرديم و سرنوشت كشور چگونه رقم خورده بود .
کد خبر: ۹۰۲۰۶۶۱
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاري بسيج استان مركزي ؛ استاندارمركزي درمراسم گراميداشت سوم خرداد و سالروز آزاد سازي خرمشهر در گلزار شهداي شهرستان اراك باتجليل ازشهداي دفاع مقدس وعلي الخصوص شهداي آزاد سازي خرمشهرگفت ؛ عمليات پيروز مندانه و سراسر افتخار بيت المقدس وگراميداشت اين حماسه بزرگ ، دركنار گلزار شهداء، كه محل معراج شهيدان دفاع مقدس وعمليات آزاد سازي خرمشهر،و گردان امام حسن (ع) استان مركزي كه شاهد فداكاري هاي زيادي بوده است.
آقازاده در ادامه گفت :هدايت هاي داهيانه و مدبرانه امام راحل ، رشادت هاي رزمندگان و عنايت خداوند متعال به پيروزي و فتح خرمشهر منجر شد و اين حماسه بزرگ براي نسل امروز جوان كشور، بايد به عنوان يك شاخص جهت شناخت و مبارزه حق عليه باطل شود .
وي در ادامه افزود:عمليات بيت المقدس كه منجر به فتح خرمشهر درسال 61 شد ،هنوز بعد از 36 سال ازسپري شدن اين حماسه افتخارآميز،همچنان بعنوان يكي ازعمليات هاي بزرگ ومهم نظامي درجهان و جنگهاي معاصرمطرح مي باشد .

آقازاده به خيانتهاي بني صدر و منافقين اشاره و افزود : در اوايل انقلاب و در ميدان سياست، درگيراختلافات ، دسيسه ها و توطئه هاي زيادي توسط بني صدر و منافقين بوديم و بني صدر تمام تلاش خود را انجام مي داد كه رزمندگان در اين عمليات به پيروزي دست پيدا نكنند.
وي در ادامه به فتح خرمشهر و تغيير معادله جنگ اشاره و گفت : با آزاد سازي خرمشهر و نااميدي منافقين ،شرايط جنگ به نفع ايران تغيير حالت داد وعراق كه تا آن ايام در حالت تهاجمي حركت مي كرد، با خلق حماسه فتح خرمشهر حالت تدافعي گرفت؛ و بزرگي اين عمليات دركلام امام خميني (ره) بود كه فرمودند : اين پيروزي فتح الفتوح بود .
استاندار مركزي در ادامه به مهمترين عوامل پيروزي دراين عمليات اشاره و افزود :عزم راسخ و نيت خالص رزمندگان، عوامل اصلي پيروزي رزمندگان دردوران دفاع مقدس و علي الخصوص آزاد سازي خرمشهر بود و خداوند متعال هم وعده كرده كه اجرو پاداش كاري كه همراه با صداقت و نيت خالص باشد را به خوبي مي دهد .
آقازاده به لزوم قدرشناسي ازفداكاري هاي ايثارگران و جان فشاني شهداء اشاره و گفت : گردان امام حسن (ع) استان مركزي در اين عمليات شهداي زيادي را تقديم انقلاب كرد و يادگاراني از آن ايام، كه همين ايثارگران و جانبازان مي باشد ، به ارمغان رسيده و بايد قدر اين امنيت و آسايش را دانست كه قطعا ثمره كار اين عزيزان مي باشد و جوانان بايد قدر اين كار بزرگ را بدانند.
وي درادامه افزود : اگر ايثارگري هاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس نبود و اين همه شهيد نمي داديم الان معلوم نبود كه در چه وضعيتي قرار داشتيم و چه سرنوشتي را دنبال مي كرديم و سرنوشت كشور چگونه رقم خورده بود .
استاندار مركزي به شرايط حال حاضر كشور پرداخت و گفت : كشور در يك جنگ تمام عيار اقتصادي و فرهنگي با دشمن قرار دارد و البته ما تجربه فراوان دوران دفاع مقدس را به همراه داريم و عليرغم تمام تحريم ها و خصومت هايي كه دشمنان درچهل سال انقلاب داشته اند، ولي در خيلي از بخش ها از جمله صنعت ، تكنولوژي و فناوري هاي برتر، هميشه جزء 20 كشور اول دنيا بوده ايم.
آقازاده به خروج آمريكا از برجام هم اشاره اي داشت و گفت : خروج آمريكا از برجام ، يك حركت نمايشي سياسي بود و البته در همان ابتداي اين توافق آمريكا به تعهدات خود هم پايبند نبود و برجام باعث شد، حقانيت ايران در موضوع انرژي هسته اي به اثبات برسد وتحريم و تهديد جديد رئيس جمهور آمريكا و نومحافظه كاران آنها هم ، ديگر اثري ندارد و جايگاه ايران در ابعاد نظامي و صنعتي ، دربين كشورهاي مطرح جهان مي باشد.
استاندار مركزي به برگزاري كنگره 6200 شهيد استان مركزي اشاره و گفت : در سال جاري كنگره 6200 شهيد استان مركزي برگزار خواهد شد و همه دستگاهها، نهادها ، سپاه و نيروي انتظامي در حال كار هستند تا اين كنگره بزرگ شهداء به خوبي برگزار شود تا بتوانيم حقي كه شهداء ، ايثارگران و جانبازان نسبت به مردم و مسئولين دارند، را ادا كرده باشيم .

ارسال نظرات