خبرهای داغ:
یادداشت/صادق چگینی:

ایران چرا در فلسطین،یمن،لبنان وسوریه می ماند؟

اسراییل و اتحادیه عرب مرتجع ایران را به عنوان اولین تهدید امنیتی خود تلقی کرده و به دنبال فرصت هستند تا بتوانند در اولین فرصت فاتحه ایران و انقلاب را بخوانند.
کد خبر: ۹۰۱۷۶۲۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

خبرگزاری بسیج قزوین: اسراییل اگر بخواهد با حملات موشکی خود ایران و زیر ساخت ها را هدف قرار دهد با شلیک اولین موشک اتمی ۷دقیقه و ۵۳ ثانیه بعد تهران را با خاک یکسان خواهد کرد و پیشدستی در عملیات را به خوبی انجام خواهد داد.
اما ایران نیز بلافاصله می تواند در جنگ ثانیه ها اسراییل را نابود و دست برتر را داشته باشد.
شلیک موشک از لبنان تا نقاط مختلف اسراییل کمتر از ۲۲ ثانیه، غزه کمتر از ۸ ثانیه و و در سوریه ۱دقیقه زمان نیاز دارد تا بتواند دیمونا اتمی اسراییل و مخازن حیفا را منهدم و اسراییل را نابود کند.
اما بندر مکلا یمن که در حکومت علی عبدالله صالح در دستان وهابیت و عربستان و در دستان انصارالله بود و با بزرگترین پایگاه دریایی اسراییل و مرگز آموزش لشکر گولانی اسراییل ۷ کیلومتر فاصله داردکه به راحتی می تواند اسراییل را با حجم انبوهی از سلاح های مخرب روبرو کرد.
ایران با دارا بودن موشک های ساحل به دریا با برد ۵۰۰کیلومتر توانسته است شعاع امن تا هزار کیلومتر برای خود در خطوط ساحلی ترسیم کند و چنانچه جنگی اتفاق بیفتد تا سواحل مدیترانه در تیر راس موشک های ساحل به دریا خواهد بود که هیچ ناو و کشتی جنگی توان مانور در خلیج فارس و دریای عمان تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را نخواهد داشت.
از طرفی موشک های نقطه زن عماد طوری طراحی شده که چنانچه از سواحل تنگه هرمز شلیک شود در فاصله ۲۰۰۰کیلومتری می تواند به داخل پنجره یک ساختمان مورد هدف هدایت شود.
موشک های رهگیر گنبد آهنین اسراییل در هر پک ۶فروندی ۱۳۰میلیون دلار هزینه دارد که گنبد آهنین نیروگاه دیمونا تنها می تواند در مدت ۲۴ ساعت ۲۰۰فروند موشک رهگیری کند و این درحالیست ایران با توانایی شلیک ۱۱۰۰۰هزار موشک در ۲۴ساعت هیچ قدرتی توان مهار کامل حجم آتش را ندارد.
برد موشک های ایران کل اروپا را پوشش می دهد و ۷۰درصد حوزه سانتکام را در تیر راس خود دارد.
اسراییل دارای ۳۰۰۰فروند هواپیماهای جنگنده بمب افکن و شکاری آماده به کار است که در ۵فرودگاه نظامی و ترابری آماده حمله به مقاصد هستند.
فرودگاه بن گوریون شاهراه پروازهای نظامی و مسافرتی بوده که از لبنان با موشک های کوتاه برد هم می توان در عملکردش اخلال کرد.
اسراییل با طول ۱۸۰کیلومتر در بیشترین نقطه و عرض ۴۵ کیلومتر تا ۱۲۰ کیلومتر در بیشترین نقطه سبب شده است که هدایت موشک های ایران در صورت قطع ارتباط ماهواره ای با پهباد های دور پرواز از داخل دریا و خاک جبهه مقاومت انجام شود .
اسراییل توپ های بزرگ ۱۵۵م م در اختیار دارد که بیش از ۱۲۰کیلومتر برد دارد و حجم سنگین اتش برای پیاده نظام خود در کنار تانک های مرکاوا در اختیار ارتش قرار داده است .
اسراییل دارای ۲۵۰هزار نیروی مسلح آماده و ۱۲۰هزار نیروی ذخیره آموزش دیده می باشد.
لشگر گولانی اسراییل قدرتمند ترین نیروی چریکی دنیاست که در جنگ ۳۳ روزه توسط کماندوهای حزب الله قلع و قمع شدند.
فروپاشی اسراییل از درون به خاطر بمب باران و وسعت کم از نقاط ضعف دیگر است که با ایران قابل مقایسه نیست.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها