خبرهای داغ:
یادداشت/ صادق چگینی:

امتیاز بدهید تا برجام بماند!!

وقتی برجام به عنوان بسته پیشنهادی دولت به غرب کلید خورد، دولت با تمام توان به میدان آمد و طیف اصلاحات برجام را از نشانه های اقتدار و هنردیپلماسی دانست که توانسته شش قدرت جهانی را وادار کند پای میزمذاکرات بکشاند.
کد خبر: ۹۰۱۷۵۹۵
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷

خبرگزاری بسیج قزوین: مدیر مسئول روزنامه شرق هم در مصاحبه با حسین دهباشی گفت: برای اینکه برجام را مردم قبول کنند نیاز بود بزرگنمایی کنیم و بزک شده برجام را در اذهان تبلیغ کنیم.
خروج آمریکا از برجام کلیدی را به دست دولت و طرفداران غرب داده است که چون ترامپ قرارداد را پاره کرده است پس به ضرر آمریکا بوده و ظریف توانسته تیم ۶ کشور را مقهور هنر نمایی خود کند.
اما حقیقت چیز دیگریست که باید تبیین شود، آمریکا خواهان دائمی شدن برخی شروط برجام است نه لغو کامل آن و در تقسیم کار صورت گرفته با ۶ کشور دیگر و دولت ایران به دنبال دائمی شدن شروط قرارداد هسته ای والحاق ۴ خواسته نامشروع دیگر از جمله:موشکی،خروج از منطقه،رها کردن متحدان خود،حقوق بشر که بسته ای کامل از تغییر رژیم در بستر برجام طراحی کرده است.
۴ خواسته را از طریق اروپا و دائمی شدن بندهای محدود کننده توسط روسیه و چین پیگیری خواهد شد تا بتوانند بدون شلیک یک گلوله ایران را به دوران قبل از انقلاب و مستعمره برگردانند.
روسیه به تازگی اعلام کرده :بدون امتیاز دادن ایران امکان حفظ برجام وجود ندارد و این نشان دهنده آغاز برجام ۲ برای تغییر رژیم در ایران است.
۴کشور اروپایی و آمریکا هم بر چهار اصل موشکی، حقوق بشر، تروریسم و خروج از منطقه متفق هستند!
چین صادرات ۶۰۰میلیارد دلاری به آمریکا و اروپا دارد و اروپا ۴۰۰میلیارد دلار مراودات تجاری مستقیم با آمریکا دار و اتحادیه عرب هم ۱تریلیون و ۳۰۰هزار میلیارد دلار با اروپا و آمریکا سرمایه گذاری و مراودت دارد.
روسیه هم بخش عمده ای از تجارت و صادرات ۴۳۰میلیارد دلاری خود را با اروپا و امریکا دارد حال می توان به جرات گفت: اگر ایران امتیاز ندهد، با اروپا هم این توافق حفظ نخواهد شد زیرا برجام را باید برای همیشه یک فاجعه و بستر برای تغییر رژیم در ایران دانست.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها