مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان:

رمضان؛ ماه رحمت الهی است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: خداوند متعال از باب رحمت در ماه رمضان، تنفس و خوابیدن روزه‌داران را در زمره اعمال عبادی برشمرده است و به سبب آنها به انسان اجر و پاداش عطا می نماید.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۰۹
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان گفت: ماه مبارک رمضان جلوه گاه عنایات ویژه خداوند است و به همین خاطر آن را به خود اختصاص داده و می فرماید ماه رمضان ماه من است.

حجت‌الاسلام قاسم طاهریان مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان در گفتگو با خبرنگار افتخاری خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) در آخرین هفته ماه شعبان درخصوص ماه مبارک رمضان فرمودند؛ «ماه خدا که همان رمضان است به سوی شما بندگان خدا روی آورده و برکت، رحمت و مغفرت را برای شما به ارمغان آورده است.»

وی افزود: نفس های مومنان در این ماه در حکم تسبیح و خواب انسان روزه دار عبادت است؛ در صورتی که تنفس و خوابیدن از کم زحمت ترین امور روزمره انسانهاست، ولی خداوند متعال از باب رحمت در این ماه، این دو کار را در زمره اعمال عبادی برشمرده است و به سبب آنها به انسان اجر و پاداش عطا می نماید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فراهان تصریح کرد: در این ماه خداوند به بندگان خویش عنایت ویژه‌ای دارد و به همین دلیل است که پروردگار عالم، آن را به خود اختصاص داده و می فرماید «ماه رمضان، ماه من است»؛ از مصادیق جلوه های ویژه خدای متعال در این ماه، شب‌های قدر است که فضیلت آن در آیات شریفه قرآن، برتر از هزار ماه دانسته شده است.

حجت‌الاسلام طاهریان همچنین بر لزوم بهره‌مندی بیشتر از فیوضات این ماه گفت: برای بهره مندی بیشتر در این ماه، تلاوت و قرائت آیات شریفه قرآن کریم که طبق روایات خواندن یک آیه از آن ثواب ختم کل فرآن را دارد، سفارش شده است که البته اگر خواندن قرآن همراه با تدبر و تفکر باشد، نتیجه مطلوب تری در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تدبر در قرآن نیز دارای شئون و مراتبی است که ابتدا فهم ترجمه ظاهری قرآن در این مسیر قرار دارد و پس از آن تفسیر و شرح آیات وحی و فهم مقاصد و معانی دقیق این آیات است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات