حجت الاسلام عباس رضی در مورد اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه گفت: اساسا پایه آموزه های طب ایرانی بر حفظ سلامتی مردم است و مسئولین نیز باید تاکید بر حفظ سلامتی افراد جامعه داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۱۵۱۸۰
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶

تغذیه صحیح مهم ترین اصل در حفظ سلامتی افراد جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛حجت الاسلام عباس رضی درجمع کارکنان رسمی و وظیفه این ناحیه درخصوص اصلاح سبک زندگی و اصول تغذیه ای و استفاده درست از داروهای گیاهی درطب سنتی گفت: گیاهان دارویی مهمترین اصل درطب سنتی هستند و باور مردم در مورد طب سنتی درست است اما به غلط تصور می کنند که استفاده از داروهای گیاهی همیشه بی خطر است.

وی در ادامه گفت:در مورد اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه نیز باید گفت اساسا پایه آموزه های طب ایرانی بر حفظ سلامتی مردم است و مسئولین ایرانی نیز همیشه تأکید بر حفظ سلامتی افراد جامعه داشته اند که یکی از مهم ترین این اصول، تغذیه است و رسالتی بر دوش طب سنتی گذاشته تا در کنار طب نوین سبک زندگی مردم را اصلاح کنیم.

 کارشناس طب سنتی خاطر نشان کردند:دلیل عقب ماندگی کشور ما در این زمینه نسبت به سایر کشورها این است که در آموزش و تربیت پزشکان و گروه پزشکی،نامی از ظرفیت طب سنتی نیاورده ایم و جامعه پزشکی یا با این واژه غریبند و یا آن را انکار می کنند.

حجت الاسلام رضی همچنین در بسیاری از منابع حوزه طب سنتی، مؤلفان اشاره‌ای به میزان مصرف برای گروه‌‌های مختلف نداشته‌اند؛ به‌عنوان مثال ممکن است برای یک درمان، گیاه مشخصی توصیه شده باشد، اما شیوه و میزان استفاده برای هر فرد متفاوت باشد. علاوه بر لزوم توجه به گروه‌‌های سنی، احتیاطاتی وجود دارد. به‌‌عنوان مثال برخی دارو‌‌های گیاهی برای مبتلایان به دیابت یا فشارخون و یا زنان باردار مناسب نیست، وزن و موقیعت جغرافیایی افراد در تعیین داروی‌ گیاهی مؤثر است.  

وی در پایان با اشاره به رساله امام رضا (علیه السلام) نکاتی برای تغذیه مناسب را برشمرد و گفت: عدم پرخوری و سعی در میانه‌روی بسیار مهم است چون اگر زمانی پرخوری صورت گرفت آن غذا جذب بدن نشده و حتی برای سلول‌های بدن نیز مزاحمت ایجاد می‌کند و این موضوع در علم جدید کاملا ثابت شده است؛ تلاش کنید به اندازه و نفع بدن غذا بخورید. نکته بعدی ترک کردن غذاهایی است که بدن با آن‌ها احساس نشاط نمی‌کند و بخش اعظمی از آن‌ها فست فودها هستند.

 

ارسال نظرات