مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله خبر داد

پرداخت بیش از 44 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های اقتصاد مقاومتی/تهیه 28 فقره جهیزیه به همت بسیج سازندگی

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی از پرداخت 44 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی طی سال 96 در استان مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۹۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی در نشست خبری سالروز تاسیس بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری به ارائه گزارش عملکرد این مجموعه طی سال 96 و دو ماهه نخست امسال پرداخت و گفت: بسیج سازندگی به منظور محرومیت‌زدایی و آبادانی کشور اقدامات بسیاری را در قالب اردوهاي جهادی و هجرت (با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان) در همه عرصه‌ها اعم از آموزشی، بهداشتی، خدمات‌رسانی، عمرانی، مرمت بهسازی و زيباسازی مدارس انجام داده است.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال 96 و ابتدای سال 97 تعداد 20 هزار و 430 نفر را به اردوهای جهادی اعزام کرده است؛ نوروز امسال نیز 25 گروه جهادی در عرصه فرهنگی، علمی و عمرانی به مناطق محروم اعزام کرده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این اردوها یک روزه، سه روزه، 7 روزه و 10 روزه بوده که همگی با هدف محرومیت‌زدایی و خدمات رسانی انجام شده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به اینکه هرساله در بحث اردوهای هجرت همکاری و مشارکت خوبی با آموزش‌و پرورش و نوسازی مدارس انجام می‌شود، گفت: در بحث اردوهای هجرت 3 دانش‌آموزی که شامل شعارنویسی، زیباسازی، تعمیر و میز و نیمکت و رنگ‌آمیزی مدارس است در مجموع 568 میلیون و 200 هزار ریال هزینه شده است.

وی به اقدامات بسیج سازندگی سپاه روح‌الله در عرصه محرومیت‌زدایی نیز اشاره کرد و گفت: ساخت 21 خانه محروم، مرمت 18 واحد مسکونی، ساخت 3 خانه عالم، 2 باب مدرسه، ساخت 4 مسجد و 4 حمام و یک پروژه آبرسانی از جمله اقدامات انجام شده در عرصه محرومیت‌زدایی و پروژه‌های عام‌المنفعه طی دوره زمانی مذکور بوده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی اعزام 110 تیم پزشکی و درمانی به مناطق محروم و احداث راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در منطقه چارچشمه خمین را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در عرصه محرومیت‌زدایی مطرح کرد و افزود: تهیه 28 فقره جهیزیه با اعتبار یک میلیارد و 736 میلیون ریال، تهیه 500 سبد غذایی و نیز تهیه 525 سبد پوشاک با مجموع اعتبار 35 میلیون ریال، 200 بسته لوازم‌التحریر از دیگر بسیج سازندگی بوده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی به فعالیت‌های بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله سال گذشته به 399 طرح تولیدی در عرصه اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی مبلغ 44 میلیارد و 840 میلیون ریال تسهیلات پرداخت کرده است.

وی کاشت نهال در 28 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان خوزستان و نیز نصب بادشکن در 70 هکتار از وسعت کویر میقان را از دیگر خدمات بسیج سازندگی در رابطه با کنترل ریزگردها در استان خوزستان و شهرستان اراک عنوان کرد و گفت: در هفته محیط زیست و روز درختکاری 7000 نهال مثمر و غیرمثمر در سطح استان مرکزی توسط بسیج سازندگی غرس شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد اشتغال برای 965 نفر را از دیگر دستاوردهای بسیج سازندگی در استان مرکزی عنوان کرد و گفت:

در مناطق زلزله زده کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: از تاریخ 12 آذماه تا 22 دی‌ماه 9 گروه جهادی در عرصه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، آموزشی و خدمات رسانی از استان مرکزی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.

سرهنگ پاسدار فراهانی از ساخت 27 واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش بهزیستی در 10 روستای دشت ذهاب کرمانشاه توسط بسیج سازندگی سپاه روح الله خبر داد و گفت: استان مرکزی متعهد به ساخت این تعداد واحد مسکونی در 10 روستای دشت ذهاب شده است و از مردم استان خواستاریم تا با کمک های نقدی خود در این زمینه ما را یاری رسانند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: برای این منظور همشهریان و هم استانی‌های نوع‌دوست و خیر می‌توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 6000006 یا شماره کارت بانکی 5041721055161823 نزد بانک رسالت واریز کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات