خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد

پیش‌بینی پیک بار 703 مگاواتی برق برای تابستان امسال همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه پیکی که امسال برای استان پیش‌بینی شده 703 مگاوات است، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته و اقداماتی که انجام می‌شود رقم 703 مگاوات قابل دسترسی است.
کد خبر: ۹۰۱۲۷۷۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶

پیش‌بینی پیک بار 703 مگاواتی برق برای تابستان امسال همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدمهدی شهیدی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر و صنعت برق با اشاره به عملکرد شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در سال 96 اظهار کرد: بر اساس شاخص‌ها و آمارهای ارائه شده سال گذشته، سال بسیار خوب و پر برکتی برای صنعت برق استان بود.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته سال 97، سالی سخت و استثنایی در صنعت برق است، گفت: با توجه به بحران کمبود آب که طی 40 سال اخیر بی‌سابقه بوده امسال سالی سخت در صنعت برق استان خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ذخیره سدها در سال 95، 18میلیارد مترمکعب بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که در سال 96 این میزان به 13 میلیارد مترمعکب کاهش یافت.

وی افزود: این میزان در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی که در ارتباط مستقیم با تولید برق هستند 8 میلیارد مترمکعب بوده که متاسفانه به 3 میلیارد مترمکعب کاهش یافته است.

شهیدی با اشاره به اینکه تولید برق آبی در آن دوره 9هزار و 300 مگاوات بوده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شد این رقم امسال حداکثر به 5 هزار مگاوات برسد.

وی با اشاره به رشد 7.7 درصدی صنعت برق طی سال گذشته بیان کرد : با رشدی که در صنعت برق داشتیم، اگر امسال خوش‌بینانه به آن نگاه کنیم به 5 درصد برسد؛ در این صورت با توجه به پیکی که در سال 96 در کشور داشتیم 55 هزار و 400 مگاوات بوده امسال با احتساب این 5 درصد به 58 هزار مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان به افزیش 3 درصدی مشترکین صنعت برق اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد مشترکین به 34 میلیون در کشور رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود با تبیین برنامه‌های پیش‌بینی شده در صنعت برق استان پرداخت و گفت: با پیش‌بینی‌های صورت گرفته در بخش نیروگاه‌ها با احتمال اینکه تا زمان پیک ما 2هزار مگاوات وارد مدار کنیم با وجود این امر، با توجه به رشدی که داشتیم و با 5 درصد محاسبه شده، امسال 5 هزار و 400 مگاوات کمبود داریم.

شهیدی با تاکید بر کنترل و کاهش مصرف با بیان اینکه امسال شرکت‌های توزیع باید کمبود 5 هزار و400 مگاوات صنعت برق را مرتفع نمایند گفت : امسال شرایط سخت است و بایستی برنامه های مناسبی برای کنترل و کاهش مصرف برق اتخاذ شود

وی با بیان اینکه پیکی که امسال برای استان پیش بینی شده 703 مگاوات است، ادامه داد: سال گذشته سهمیه استان 684 مگاوات بود که عملکرد ما 663 مگاوات شد و به کمتر از حد نصابی که تعیین شده بود، رسیدیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: امسال نیز با توجه به پیش‌بینی‌ها صورت گرفته و اقداماتی که انجام می‌شود رقم 703 مگاوات قابل دسترسی است.

وی به ارائه راهکارهایی برای رسیدن به رقم 703 مگاوات سهمیه استان پرداخت و افزود: با توجه به اینکه عمده مصرف ما با 35 درصد در بخش کشاورزی است باید عمده فعالیت‌های ما در بخش کشاورزی متمرکز شود.

شهیدی کنترل مصرف، نصب کنتورهای هوشمند آب و برق را از راه های دیگر رسیدن به سهمیه استان و کاهش مصرف برق دانست و عنوان کرد : سال گذشته در این بخش 100 مگاوات به صنعت برق استان کمک شد که به سبب آن یک میلیارد و 100 میلیون تومان برای کشاورزان بخشودگی داشت هرچند این رقم از درآمد شرکت کاهش یافت.

وی اضافه کرد: امسال نیز علاوه بر این روش تشویقی نیز در نظر گرفته شده است و با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها یک تشویقی نیز از طرف وزارت نیرو به کشاورزان پرداخت می‌شود که گام مثبتی در این بخش است که بتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: بر اساس شورای حفاظت و مصوبه ابلاغی هیئت دولت، مشترکین کشاورزی که بیش از میزان مصرفی و سهمیه خود مصرف می کنند باید مقدار اضافی را با نرخ سایر که 250 تومان است، محاسبه شود که در این صورت 10 برابر به زیان کشاورزان خواهد شد بنابراین این موضوع از طریق بخشداران، دهیاران و فرمانداران به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سایر بخش‌ها از جمله ادارات، خانگی، تجاری و... نیز باید بحص مدیریت مصرف را دنبال کنیم، گفت: از دیگر اقدامات مؤثر در مدیریت بار بحث استفاده از خازن در شبکه‌های 20 کیلوولت و فشار ضعیف، بحث PM، مولدین خودتأمین و... است.

شهیدی یادآور شد: بحث کاهش تلفات را نیز با جدیت بیشتری انجام می‌دهیم و این اقدامات به ما در بحث مدیریت پیک بار کمک می‌کند

وی عنوان کرد: علاوه بر بحث پیک که جزو شاخص‌های شرکت‌ها و مورد نظر توانیر است ما بحث استفاده از کالای ایرانی را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان حمایت از کالای ایرانی توسط رهبر انقلاب، آن را اقدامی موثر در جهت ارتقاء کیفیت تولیدات داخل دانست و افزود: امسال در صنعت برق ما این را مد نظر قرار داده‌ایم همچون سال‌های گذشته که کالاهای مورد نیاز بخش‌های توزیع از منابع داخلی تامین شد اما امسال بحث نگاه است که باید به آن دقت نماییم تا تولیدات داخل از نظر کیفیت ارتقا یابند و نیز به بحث ارزش افزوده کشور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کاهش تلفات به عنوان شاخص اقتصاد مقاومتی در کشور است، گفت: خوشبختانه رقمی که برای ما پیش‌بینی شده 10.5 بود و ما توانستیم به 10.49 دست یابیم که این موفقیت حاصل تلاش و اقدامات موثر در واحدهای اجرایی بود.

شهیدی در ادامه سخنان خود با عنوان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان توانسته میزان وصول مطالبات خود را 4.5 در صد افزایش دهد، تصریح کرد: این میزان وصول مطالبات یک رکورد است و در طول سال‌های اخیر وصولی‌های ما به 98.3 درصد رسیده است.

وی با اشاره به بدهی 30 میلیارد تومانی بخش‌ روستایی به این شرکت گفت: اگر در این بخش به کمک بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداران بتوانیم مطالبات را وصول کنیم برای شرکت تولید درآمد خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از بدهی 40 میلیارد تومانی سازمان‌های دولتی به شرکت برق استان همدان خبر داد و بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته این سازمان‌ها حساب جاری خود را پرداخت می‌کنند اما معوقاتی که از سنوات قبل مانده به رقم 40 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش وصول مطالبات نیاز به ساز و کار خاص خود دارد، اضافه کرد: امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده روند افزایش وصولی‌ها را در سال جاری شاهد باشیم و آن را بالای 98 درصد برسانیم که این منجر به رشد این شاخص خواهد شد.

شهیدی با اشاره به اینکه در سال 96 سه نیروگاه CHP وارد مدار شد، عنوان کرد: دو نیروگاه مربوط به شهرستان بهار و یک نیروگاه در شهرستان اسدآباد وارد مدار و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در بخش نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر دو نیروگاه سال 95، 3 نیروگاه 7 مگاواتی در سال 96 وارد مدار شد، خاطرنشان کرد: با این اقدام ظرفیت استان به بالای 35 مگاوات رسیده است که امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است که این روند تداوم یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در بخش درآمدی و اجرای پروژه‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: نسبت به سال 95، 44 میلیارد تومان در بخش سرمایه‌ای و جاری کار صورت گرفته اما در سال 96 این رقم به 55 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه منابع درآمدی شرکت توزیع نیروی برق همدان ثابت است، خاطرنشان کرد: بخشی که به درآمد اضافه شده مربوط به انشعابات غیر دائم است که خوشبختانه در همدان و بخشی نیز در ملایر بوده به طوری که 5هزار انشعاب مازاد بر مقداری که در برنامه داشتیم اضافه شد و این امر تا حدودی باعث افزایش درآمد شرکت شد.

شهیدی با بیان اینکه در سال 96، حدود 2 میلیارد تومان مربوط به منابع استانی بود که تأمین کردیم، تصریح کرد: در بند «ه» که مربوط به عوارض است ما از سال 92 تا 95 حدود 18 میلیارد تومان جذب اعتبار کردیم که عمدتاً در بخش روستایی کار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات