خبرهای داغ:
برای اولین بار در دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین:

تشکیل کارگروه اخلاق پزشکی

کارگروه اخلاق پزشکی، برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی قزوین تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۱۱۷۶۱
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
دکتر مهرزاد سرایی، سرپرست کارگروه شد
به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، کارگروه اخلاق پزشکی، متشکل از ۱۵ مُدرّس اخلاق دانشگاه علوم پزشکی قزوین با حضور معاون آموزشی دانشگاه و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه تشکیل شد.
در نشست این کارگروه، دکتر پرویز پدیسار، معاون آموزشی دانشگاه و مدیر گروه اخلاق دانشگاه، دکتر مهرزاد سرایی، عضو هیأت علمی دانشکده پزشکی را به عنوان سرپرست کارگروه اخلاق پزشکی دانشگاه معرفی کرد.
در ابتدای نشست، معاون آموزشی دانشگاه به ضرورت اهمیت تشکیل گروه اخلاق در دانشگاه و تربیت دانشجوی اخلاق مدار اشاره و تاکید کرد: هدف از تشکیل کارگروه اخلاق پزشکی دانشگاه، تقویت دانشگاه در زمینه اخلاق پزشکی و اخلاق حرفه‌ای بخش‌های مختلف از جمله ارتباط پزشک با بیمار، ارتباط آموزش استاد و دانشجو و تأثیر بر رفتار علمی دانشجو است.
انتخاب معاونان آموزشی و پژوهشی کارگروه
در این نشست، دکتر کرامت کار به عنوان معاون آموزشی کار گروه اخلاق پزشکی و دکتر عباس علامی به عنوان معاون پژوهشی کارگروه اخلاق پزشکی دانشگاه انتخاب شدند.
در ادامه، دکتر سرایی، سرپرست کارگروه درباره آیین نامه کمیته ملی اخلاق در آموزش علوم پزشکی و شرح وظایف گروه اخلاق پزشکی دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

راه اندازی کارگروه، عملکردی برای بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه
مدیر مرکز مطالعات دانشگاه هم درباره عملیاتی کردن اهداف بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای و عملکرد این بسته از سال ۱۳۹۴ در دانشگاه سخن گفت و راه اندازی این کارگروه را به عنوان عملکرد بسته اعتلای اخلاق حرفه‌ای دانشگاه بسیار مهم دانست.

معرفی شرح وظایف کارگروه
در پایان، دکتر پدیسار همکاری فعال تمام اعضای گروه اخلاق در زمینه شرح وظایف اخلاق، شامل: بررسی وضعیت آموزش درس اخلاق علوم پزشکی در دانشگاه تابعه، پیگیری تدوین درس نامه اخلاق علوم پزشکی در دانشگاه تابعه، حمایت و توانمند سازی اعضای هیأت علمی برای ارتقای کیفیت آموزش اخلاق پزشکی، حمایت و توانمند سازی اعضای هیأت علمی برای ارتقای کیفیت آموزش حرفه ای، همکاری در تدوین و برنامه ریزی آموزش اخلاق پزشکی، همکاری در تدوین و برنامه ریزی آموزش حرفه ای، ایجاد هماهنگی در آموزش اخلاق پزشکی و حرفه‌ای بر مبنای مصوبات کمیته ملی هشت، اجرای فعالیت‌های آموزشی برنامه راهبردی برای توسعه آموزش اخلاق پزشکی در دانشگاه تابعه، پیگیری و نظارت بر رعایت اخلاق در آموزش علوم پزشکی و پیش بینی ساز و کار مناسب برای رصد وضعیت رعایت موازین اخلاقی و حرفه‌ای توسط دانشجویان و اعضای هیأت علمی و کارکنان را خواستار شد.
۹۰۰۱/پ ۳۰/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها