مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا (ع) :

نام‌گذاری شعار سال توسط رهبری برگرفته از آیات قرآن است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری، برگرفته از آیه قرآنی «لن یجعل الله علی المومنین للکفارین سبیلا» است.
کد خبر: ۹۰۱۰۷۳۶
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام محراب ارکاک الهی با اشاره به حمایت از کالای ایرانی و تأکید بر اقتصاد اسلامی برگرفته از فقه اسلامی، اظهار داشت: نام‌گذاری هر سال از طرف مقام معظم رهبری دلایلی دارد و یکی از آن دلایل این است که حضرت آقا قصد دارند به مسؤولین نظام، دولت‌مردان و عموم ملت با نام‌گذاری سال جهت‌دهی دهد.

وی افزود: در چند سال اخیر تأکیدات مقام معظم رهبری مبتنی بر جنگ اقتصادی دشمنان علیه ملت شریف ایران سبب شد تا امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کنند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی عنوان کرد: نام‌گذاری حمایت از کالای ایرانی برگرفته از آیه قرآنی «لن یجعل الله علی المومنین للکفارین سبیلا» است که هر گونه سلطه کفار بر مؤمنین کاری غیرتوحیدی است یعنی خداوند ذاتاً اجازه چنین امری را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی یک فلسفه‌ای دارد که آن‌هم قطع وابستگی ملت مؤمن ایران به دول استکباری و بعضاً کافر است.

ارکاک‌الهی تأکید کرد: اگر وابستگی حتی در یک مسئله‌ای مثل مصرف کالای خارجی ایجاد شود، نتیجه آن تقویت جنبه اقتصادی سلاطین است که احتمالاً طغیان آن‌ها را بیشتر می‌کند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی یادآور شد: این شرایط سبب می‌شود که علاوه بر هم‌رنگ و هم‌گام شدن با دول استکباری، غارت‌شدن اموال مسلمین و دگرگون‌کردن اعتقادات مردم و در نهایت ذلت و خواری مسلمانان را به دنبال داشته باشد که به یقین مرضی خداوند متعال نیست.

وی اضافه کرد: برای پیاده‌کردن منویات رهبر جهان اسلام و نماینده امام زمان (عج) راه‌کار‌هایی که وجود دارد این است که مردم و هم مسؤولین باید برنامه‌ریزی و همراهی کنند تا شعار سال محقق شود.

ارکاک‌الهی یادآور شد: مردم ایران اسلامی مردم مؤمن و از بصیرت بالایی برخوردار هستند که در این چهل سال همراهی خود را با نظام، ولایت و انقلاب اسلامی نشان داده‌اند.

وی افزود: مردم ایران اسلامی هرگز در مقابل دشمنان این مرز و بوم سر تسلیم فرود نمی‌آورند و نه اجازه تسلیم شدن به کسی می‌دهند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان دشتی گفت: مسؤولین و دولت وظایفی دارند که عمل به وظایف و تدبیر در اجرای وظایف، می‌تواند کارنامه خوبی از خود به‌جایی بگذارند.

وی بیان کرد: دولت برای تحقق شعار اسلامی حمایت از کالای داخلی با رفع موانع تولیدات داخلی سبب شکوفاشدن علم و فنّاوری شود.

وی با اعلام این که هدف از قاچاق کالا، منفعت‌طلبی و اخلال در نظام اقتصادی کشوراست، افزود: جلوگیری از قاچاق گسترده کالا و کنترل بیشتر بر واردات کالا باید در دستور قرار گیرد و هر چه بیشتر از ظرفیت‌های داخلی و منطقه‌ای برای بازاریابی کالا‌های ایرانی استفاده شود، در تحقق شعار امسال کاربردی‌تر عمل شده است.

ارکاک الهی، بسیج منابع و امکانات در حمایت از صنایع داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: نظارت و کنترل بر کیفیت کالای ایرانی و برگرداندن اعتماد به جامعه نیز می‌تواند به دولت‌مردان در جهت تحقق شعار امسال، کمک کند.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) دشتی ادامه داد: مسؤولین باید از لباس پوشیدن تا دکوراسیون محل کار خود را با کالای ایرانی تطبیق دهند.

وی تأکید کرد: همه موارد مطرح‌شده را قابل‌اجرا دانست که می‌توان با یک برنامه‌ریزی دقیق به مرحله‌ای از اقتصاد شکوفای اسلامی رسید که دشمنان داخلی و خارجی و دول استکباری به ضعف و ناکارآمدی خود اذعان و زانوی غم بغل بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات