رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛

شاخص‌های جدید بسته‌بندی میوه و تره بار جهت صادرات اعلام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اعلام شاخص های جدید بسته‌بندی میوه و تره‌بار جهت صادرات در سال 97 از سوی سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۰۱۶۸
|
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سید حسین حسینی محمدی اظهار داشت: به منظور حفظ ماندگاری در بازار‌های صادراتی و رعایت استاندار‌های لازم دستورالعمل جدید شاخص‌های بسته بندی میوه و تره باردر سال جاری ۹۷ از سوی سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ گردید.

وی با اشاره به سیاست‌های مهم دولت در حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بیان کرد: رعایت اصول مقررات مربوطه برای بنگاه‌های اقتصادی به منظور حفظ ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی صادراتی می‌تواند به رشد و توسعه صادرات غیرنقتی کشور کمک کند.

حسینی‌محمدی تصریح کرد: صادرکنندگان برای ارسال محصولات باغی و کشاورزی در قالب بسته‌بندی‌های مناسب و استاندارد‌های جدید با هدف کاهش حجم ضایعات محموله‌های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازار‌های هدف یک امر الزامی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در راستای حل موانع و مشکلات بندری فراروی صادرکنندگان میوه و تره‌بار در حوزه‌های مختلف، تا کنون جلسات متعددی با حضور دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره بنادر و دریانوردی، گمرک، استاندارد، جهاد کشاورزی، اتاق بازرگانی و همچنین مسئولین کشوری به منظور حمایت از بنگاه‌های صادارتی تشکیل شده که منجر به یک سری تصمیمات ارزنده برای استمرار صادارت غیرنفتی شده است.

حسینی‌محمدی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ضمن رایزنی با وزارتخانه متبوع و سازمان توسعه تجارت ایران، ایجاد و راه‌اندازی دو شرکت مدیریت صادرات محصولات کشاورزی در سطح استان از محل طرح تسهیلات فراگیر بخش کشاورزی به روستائیان را مصوب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ادامه داد: ارائه آموزش‌های لازم به تجار و صادرکنندگان در زمینه بسته‌بندی با الگوبرداری از کشور‌های پیشرو و موفق در این زمینه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و همچنین استفاده از مشوق‌های صادراتی لازم جهت حمایت از صادرکنندگان میوه و تره بار مرغوب از دیگر کارکرد اساسی برای حمایت از صادرکنندگان استان بوشهر است.

انت‌ها‌ی پیام/
ارسال نظرات