وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:یکی از سیاست های این وزارتخانه ارتقای ایمنی کار است و با برنامه هایی که دراین ارتباط دنبال شده روزانه یک تن از تلفات جانی در محیط های کار کاسته شده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۲۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،   علی ربیعی سه شنبه شب در آیین آغاز عملیات اجرایی پنجمین مرکز تحقیقات حفاظت فنی، ایمنی و بهداشت کار کشور در گناوه افزود: علاوه بر حوادث ناشی از کار و ایمنی، محیط‌های کاری آلوده که به آن مرگ خاموش می‌گوییم در دراز مدت باعث می‌شود که طول عمر کارگر کمتر شود.

وی اضافه کرد: استان بوشهر بلحاظ توسعه انرژی هسته ای، صنعت نفت و صنایع دریایی نیازمند ایمنی است که در این ارتباط این مرکز به عنوان پنجمین مرکز در کشور احداث خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: در این مراکز اقدام‌هایی نظیر مطالعه و محیط‌های آلاینده اندازه گیری و توصیه‌های بهداشتی و ایمنی کار صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین در این مراکز استاندارد‌های ایمنی کار در رسته و شغل‌های مختلف متمرکز و در آن رزمایش و آموزش‌های مختلف ازجمله تربیت مربی ارایه می‌شود.

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی یادآورشد: کارگران به دو گونه در معرض آسیب قرار می‌گیرند که حوادث ناشی از کار به علت تکنولوزی‌های پایین و کهنه و رعایت نکردن استاندارد‌ها رخ می‌دهد و یا محیط‌های آلوده بویژه در مکان‌هایی نظیر پتروشیمی‌ها و معادن است که اثرات محیط کاری آن باعث نارسایی دربین کارگران می‌شود.

وی گفت: مراکز تحقیقات، حفاظت فنی و ایمنی بهداشت کار می‌توانند در فراهم کردن محیط‌های سالم برای این قشر زحمتکش مفید واقع شوند.

مرکز تحقیقات حفاظت ایمنی و فنی و بهداشت کار گناوه در زمینی به مساحت ۶۵۰ مترمربع و با اعتبار اولیه ۲ میلیارد ریال که از محل اعتبارات تملک دارایی کمیته برنامه ریزی این شهرستان تامین شده احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات