خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان:

سپاه پاسداران نگهبان و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است

نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: سپاه پاسداران نگهبان و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است که با تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد.
کد خبر: ۹۰۰۸۶۰۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ،آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی و سیاسی نماز جمعه شهرستان گرگان اظهار داشت: حضرت ابوالفضل(ع) سربازی بود که مقام والایی نزد امام حسین(ع) داشت و در روز تاسوعا به حضرت ابوالفضل(ع) فرمودند که "ای جانم فدات" که حتی به فرزند خود این حرف را نزده بود.

وی تصریح کرد: فردا میلاد حضرت ابوالفضل(ع) روز جانباز است. عزیزانی که در میدان جنگ و 8 سال دفاع مقدس جان‎بازی کردند و افتخار پیروی از حضرت ابوالفضل(ع) را در میدان‎های جنگ بدست آوردند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: امید داریم عزیزانی که به مقام جانبازی نائل شدند خداوند متعال فردای قیامت بهتر از آن چیزی که نثار کردند اعطاء کند، روز 5 شعبان سالروز ولادت سیدالساجدین امام زین‎العابدین(ع) است و دوم اردیبهشت ما روز پاسدار نیز در پیش داریم.

نورمفیدی گفت: شرایطی که در آن روزهای نخست انقلاب وجود داشت برای اینکه سازمان و تشکیلاتی که در صحنه‎های انقلاب حضور داشته باشد و از حیثیت انقلاب دفاع کند امام خمینی(ره) سپاه پاسداران را تشکیل دادند.

وی افزود: امید داریم در آن اهدافی که رهبر معظم انقلاب و معمارکبیر انقلاب اسلامی و قانون اساسی برعهده آنها نهاده عمل کنند و افتخار پاسداری از انقلاب را پاسداران داشته باشند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان یادآور شد: در زمان کارتر در این ایام گروهی را برای نجات گروهگان‎ها فرستاده بودند 6 هواپیمای 330 و 8 هلیکوپتر وارد ایران شدند تا گروگان‎ها را نجات دهند و وقتی وارد خاک ایران شدند، یکی از هیلوکوپترها در 120 کیلومتری نقض فنی پیدا کرد و پس از این مشکل یکی دیگر از هلی کوپترها نیز نقص نفی پیدا می‎کند و به ناچار به سمت ناوهای خود که در خلیج فارس بودند برگشتند.

نورمفیدی یادآور شد: در هنگام سوخت‎گیری یکی دیگر از هلی کوپترها نقص فنی پیدا کرد و نیروها در این هنگام با کارتر تماس می‎گیرند و بنا می‎شود برگردند و در حین بازگشت سپاهیان ابابیل خدا به تحرک در می‎آید و طوفان شن بر می‎خیزد و همان طور که برای سپاه ابره سیل ابابیل را فرستاد در اینجا نیز همین‌گونه شد.

 وی یادآور شد: در هنگام حرکت یک هواپیمای 330 با هلی کوپتر تصادف می‎کند و هر 2 آتش می‎گیرد و 8 نظامی آمریکایی در این آتش می‎سوزند و 3 هیلوکوپتر را می‎گذارند و با 5 هواپیما باز می‎گردند و این حادثه بسیار عجیبی بود و در ایران در آن زمان و در دل شب در صحرای طبس کسی خبر نداشت که چه گذشته است و این یک امداد غیبی بود.

امام جمعه گرگان گفت: وزیر دفاع آمریکا پس از این حادثه از شدت عصبانیت گفته بود که آیت‎الله خمینی(ره) با هر اشاره دست یکی از این هواپیماهای ما را نابود کرد و از بین برد و پس از این ماجرا کارتر به نکته‎ای اشاره می‎کند و می‎گوید در این هواپیماهای ما اسرار سری وجود داشته و متاسفانه پس از این حادثه به دستور بنی‎صدر این هواپیماها بمباران می‎شود و از بین می‎رود.

نماینده ولی فقیه استان گلستان یادآور شد: اگر ملتی در مسیر خداوند حرکت کند خداوند نیز به آن ملت کمک می‎کند و امام خمینی(ره) فرمودند که این حادثه امداد غیبی بوده است/تسنیم

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها