خبرهای داغ:
رییس حوزه هنری قزوین

مستند 6410 از زندگی شهید لشکری در قزوین تولید می شود

هوشمندی گفت: اولین مستند بلند زندگی شهید خلبان حسین لشکری که به خاطر تعداد سال های اسارت این شهید «6410» نامیده شده، درسال جاری تولید و آماده نمایش می شود
کد خبر: ۹۰۰۵۳۸۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی هوشمند ی در نشست خبری که به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد، بیان کرد: این مستند بلند به مدت 80 دقیقه قرار است به نویسندگی امیر جلالیان و مجری طرح میثم جمالی و نظارت محمد علی فارسی از مستندسازان برجسته کشور تا پایان پاییز امسال تولید و آماده اجرا شود.

وی گفت: در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی نیز برای اولین بار از همسر شهید لشکری به عنوان نماینده همسران و مادران شهدا قدردانی خواهد شد.

رئیس حوزه هنری قزوین اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه محیطی در مسجد النبی(ص)، محفل طنز سنگ پا و رونمایی از اولین مجموعه عکس طنز اجتماعی میثم ملکی، پخش مستند رزم بزم با موضوع موسیقی انقلاب و دفاع مقدس، اختتامیه جشنواره داستان کوتاه سال و برگزاری شب خاطره در سالگرد ارتحال آیت الله باریک بین از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی می باشد.

هوشمندی همچنین از برپایی آیین تجلیل از نمایشگران و فعالان تئاتر مسجد که از مردادماه سال گذشته تشکیل شده خبر داد و افزود: اکران فیلم فیلشاه برای فرزندان شهدای مدافع حرم و جانبازان نیز از دیگر برنامه های هفته هنر انقلاب است. همچنین به منظور ایجاد نشاط اجتماعی با هماهنگی اداره کل بهزیستی یک اکران ویژه نیز از این فیلم برای کودکان کار خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: خانه کاریکاتور و تصویرگری نیز در اقدامی ابتکاری به عنوان اولین اقدام در جهت حمایت از کالای ایرانی نمایشگاهی با همین موضوع، به صورت خودجوش در حاشیه نماز جمعه برگزار خواهد کرد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ادامه داد: برنامه های حوزه هنری در سه محور کارگاه های آموزشی تولید محور، خانه های هنری فعال و تولیدات فاخر در قالب تقویم سالانه اجرایی می شود.

هوشمندی جذب حداکثری مخاطب، شناسایی استعدادهای جوان انقلابی و کاربلد و توسعه فعالیت های مبتنی بر ارزش های انقلاب اسلامی و حمایت از هنرمندان را از اهداف حوزه هنری عنوان کرد و یادآور شد: برای اجرا و تحقق اهداف خود به دنبال ایجاد فضایی تعاملی با تمام هنرمندان استان هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پردیس سینمایی قزوین تصریح کرد: با پیگیری ها و نشست هایی که با مسولان استان داشته ایم، اداره کل مسکن و شهرسازی زمینی به وسعت هزار و 880 متر مربع در منطقه پونک برای ساخت پردیس تدارک دیده که امیدواریم با حمایت های دولت و نمایندگان مجلس این مساله هرچه سریع تر عملیاتی و قزوین صاحب پردیس سینمایی شود.

رییس حوزه هنری قزوین ادامه داد: استاندارد مورد نظر برای ساخت پردیس های سینمایی حداقل سه سالن کوچک هفتاد نفری، متوسط 180نفری و بزرگ500 نفره، پارکینگ، بخش تجاری و اداری و بازیگاه است که امیدواریم با قطعی شدن این موضوع به زودی عملیات ساخت اولین پردیس سینمایی استان اجرایی شود.

1010/پ30ع

ارسال نظرات
پر بیننده ها