با حضور 150 هنرمند از گروه های نمایشی مناطق آزاد و چند استان شمال غرب کشور؛

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس آغاز شد

پنجمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با حضور 150 هنرمند از گروه های نمایشی مناطق آزاد و چند استان شمال غرب کشور همزمان با روز جهانی تئاتر آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۴۳
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مدیرکل تئاتر خیابانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح این جشنواره با بیان اینکه ارس ظرفیت های لازم برای برگزاری بین المللی جشنواره تئاتر خیابانی را دارد و با برخورداری از این ظرفیت ها، در سال های آینده و به همت پیشکسوتان هنر تئاتر و مدیران فرهنگی، جشنواره خود را به عنوان رویداد بین المللی ثبت خواهد کرد.
سامان خلیلیان خاطرنشان کرد: به علت اهمیت بالای جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: برنامه ریزی امسال جشنواره بسیار عالی بوده و استقبال گردشگران از این جشنواره قابل توجه است.
وی اظهار امیدواری کرد: دبیرخانه ارس به یک دبیرخانه دائمی تبدیل شده و مسیر بین المللی شدن جشنواره در کوتاهترین زمان ممکن پیموده شود.
خلیلیان گفت: تئاتر خیابانی می تواند بهترین تبلیغ منطقه آزاد ارس در داخل و خارج از کشور باشد.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس هم با اشاره به تسریع در روند ساخت فرهنگسرای بزرگ ارس، گفت: بسترهای لازم برای فعالیت هنرمندان در این منطقه فراهم است.
ایرج حاتمی تاکید کرد: میزبانی از هنرمندان و پیشکسوتان هنر تئاتر، افتخار بزرگی برای منطقه آزاد ارس به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: امروزه ایده حاکم در شهرهای پیشرو جهان، خلاقیتی است که در این شهرها به کار رفته شده و بر همین اساس، مناطق آزاد به عنوان مناطق پیشرو در اقتصاد کشور، باید در عرصه خلاقیت در تمام حوزه ها تلاش کنند.
وی افزود: به همین خاطر، دغدغه ما در منطقه آزاد ارس این است که بسترهای لازم را برای رویدادها و وقایع هنری آماده کنیم.
حاتمی با اشاره به اثرات مثبت برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس، اظهار کرد: این جشنواره می تواند گردشگران خارجی و داخلی را به ارس کشانده و برای منطقه و کشور ثروت آفرینی کند.
عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس اظهار امیدواری کرد که با تداوم تئاتر خیابانی ارس، این جشنواره در تقویم هنری ملی و بین المللی گنجانده شود و شاهد وقایع هنری بیشتر در این منطقه آزاد باشیم.
عضو هیات داوران جشنواره تئاتر خیابانی ارس هم برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی و برگزاری افتتاحیه این جشنواره در روز جهانی تئاتر را نشانه درایت مسئولان سازمان منطقه آزاد ارس دانست.
ایوب آقاخانی گفت: در آذربایجان اتفاقاتی در حوزه تئاتر می افتد که ما را سربلند می کند و یکی از این اتفاقات برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی ارس است.
وی با اشاره به گردشگرانی که این روزها در ارس هستند تا شاهد اجراهای تئاتر خیابانی باشند، خاطرنشان کرد: اصلی ترین سرمایه فعالان عرصه تئاتر خیابانی مردم و خانواده هایی هستند که این نمایش ها را تماشا می کنند و گروه های تئاتری را سرپا نگه می دارند.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان دارای پیشینه تئاتری است و نباید از این موضوع به سادگی بگذریم.
دبیر پنجمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس هم اعلام کرد: در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، گروه هایی از مناطق آزاد اروند، کیش، قشم و ارس و گروه هایی از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل ظرف 2 روز آثار خود را اجرا می کنند.
ابراهیم نصیری گفت: در طول 3 روز برگزاری جشنواره حدود 50 اجرای تئاتر خیابانی در سطح منطقه آزاد ارس و با حضور گردشگران برگزار و این نمایش ها به طور همزمان داوری می شوند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار