اصلاح شبکه آبرسانی استان با فوریت انجام شود

استاندار بوشهر با تاکید بر حفاظت منایع آب آشامیدنی و کشاورزی استان گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی طرح اصلاح شبکه‌های آبرسانی در نقاطی که بیشتر پرت دارد به فوریت انجام شود.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۰۹
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست بررسی وضعبت منابع آب آشامیدنی و کشاورزی استان بوشهر، خشکسالی‌ها در سال‌های اخیر و کاهش بارش باران را سبب بروز بحران کم‌آبی دانست و اظهار داشت: برای مقابله با کم‌آبی ناشی از خشکسالی‌ها چاره‌ای جزو تدبیر در تامین آب مورد نیاز جامعه در بخش کشاورزی و آشامیدنی نیست.

وی، با تاکید بر استفاده از تامین آب از روش‌های پیشرفته و مدرن گفت: رجوع به روش‌های فناورانه در تامین و مصرف آب یک ضرورت است.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه جهان در آستانه وررود به بحران کم‌آبی است تاکید کرد: در این راستا، ضمن حفاظت از منابع آب موجود، برای تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی، آشامیدنی، صنعت و فضای سبز باید چاره اندیشی شود.

گراوند جلوگیری از هدر رفت آب از شبکه‌های آبرسانی را یک ضرورت دانست و تصریح کرد:برای جلوگیری از هدر رفت آب آشامیدنی طرح اصلاح شبکه‌های آبرسانی در نقاطی که بیشتر پرت دارد باید با فوریت انجام شود.

وی، استفاده از دانش‌پیشرفته و مدرن در تامین و مصرف آب را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: با روندی که با کاهش سفره‌های زیرزمینی آب روبه‌رو هستیم استفاده از آب خاکستری برای فضای سبز پارک‌ها و بوستان‌ها مورد تاکید است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات