عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

ضرورت مبارزه با قاچاق کالا برای حمایت از تولید داخل/تحقق شعار سال به همگرایی مردم و مسئولان نیاز دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: برای تحقق شعار سال و برون‌رفت از مشکلات همه مردم و مسئولین بایستی اقدام عملی کنند نه اینکه در قالب همایش‌ها و سخنرانی‌ها به این مهم بپردازند.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۰۷
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

محمد حسینی نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ نام‌گذاری سال جاری تحت عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مقام معظم رهبری از چند سال گذشته با توجه به شرایط حاکم بر کشور اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به‌عنوان یک موضوع مهم در دستور کار مسئولان قرار دادند.

وی با اشاره به تفاوت شعار امسال با سال‌های گذشته افزود: در سال‌های گذشته شعار سال کلی بود و امسال برای اینکه سیاست‌ها تحقق پیدا کند مقام رهبری برای برون‌رفت کشور از مشکلات حوزه تولید و اشتغال‌زایی امسال از عموم مردم دعوت کرده‌اند.

حسینی با اشاره به عدم اعتماد مردم به تولیدات داخل گفت: فرهنگ غلطی در سنوات گذشته در جامعه شکل گرفت که بر اساس این فرهنگ این باور و ذهنیت در مردم ایجاد شد که کالاهای خارجی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند ازاین‌رو به سمت خرید و مصرف کالای خارجی روی آوردند.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس با اشاره به اثرات سوءمصرف کالای خارجی در کشور گفت: این باور و فرهنگ غلط از یک‌سو موجب کاهش اعتماد به تولیدات داخلی شد و از سوی دیگر شرایطی را در حوزه تولید داخل به وجود آورد که تولیدات داخلی توان حضور در بازارهای خارجی و رقابت با کالاهای خارجی را ندارند؛ اما اگر امروز بر این باور هستیم که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک اصل می‌تواند باعث برون‌رفت کشور از مشکلات شود باید به کالاهای داخلی اعتماد کرده و با مصرف این کالاها به گردش نقدینگی در کشور کمک کنیم.

وی بر لزوم اصلاح قانون تجارت اشاره کرد و افزود: اصلاح قانون تجارت به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های لازم برای تحقق شعار سال باید موردتوجه قرار گیرد که پس از سال‌ها در کمیسیون مربوطه بررسی و فوریت آن مصوب شد و در حال حاضر در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.

حسینی با اشاره به نقش تولیدکنندگان برای تحقق شعار سال گفت: درست است که نگاه شعار سال به عموم است ولی تولیدکنندگان هم باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهند. مردم باید کالاهای داخلی را خریداری کنند ولی در مقابل تولیدکنندگان هم بایستی تولید باکیفیت را مورد توجه قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: در این زمینه باید دولت حمایت‌های لازم را در حوزه‌های مختلف از تولیدکنندگان داشته باشد تا تولیدکننده بتواند کالای مناسب و باکیفیت را به بازار عرضه کند؛ از سوی دیگر تولیدکنندگان هم بایستی خود را به تکنولوژی جدید تجهیز کرده و کالاهایی را تولید کنند که امروز مورد مصرف جامعه است.

وی مبارزه با قاچاق کالا را از ملزومات تحقق شعار سال دانست و گفت: سیاست‌های بسیار روشن و کاربردی بایستی در بحث صادرات و واردات شکل بگیرد تا دغدغه تولیدکننده ما این نباشد که اگر کالایی را تولید کرد مشابه آن توسط دولت یا هر شخص حقیقی و حقوقی وارد کشور می‌شود.

حسینی بیان کرد: در حوزه سیاست‌های صادراتی بایستی تشویق‌هایی مدنظر قرار گیرد و شرایطی فراهم شود که تولیدکنندگان مازاد تولیدشان را به کشورهای دیگر صادر کند و میزان ارز مورد نیاز برای مواد اولیه کالاهای واسطه‌ای را هم به‌جای تأمین از محل خام فروشی از محل صادرات تأمین کنیم.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس بر ضرورت شفاف‌سازی سیاست‌های مالی و پولی به‌منظور اشتغال‌زایی و رونق‌بخش تولید تأکید کرد و گفت: سیاست‌های مالیاتی باید شفاف‌تر و سیاست‌های حمایتی در بخش بیمه‌ای تغییر کند تا شعار سال تحقق پیدا کند.

وی افزود: برای تحقق شعار سال و برون‌رفت از مشکلات همه مردم و مسئولین بایستی اقدام عملی کنند نه اینکه در قالب همایش‌ها و سخنرانی‌ها به این مهم بپردازند. مردم همواره وفاداری خود را به نظام ثابت کرده‌اند و مسئولین هم باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات