خبرهای داغ:

مژده دهید باغ را بوی بهار می رسد

بهار جان ها، ظهور مولایی است که مانند بهار طبیعت، احیاگر دل های مرده و تجلی بخش انسانیت است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۴۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱

خبرگزاری بسیج قزوین، چشمانم را می بندم و در آرامش سیال فضا غرق می شوم. صدای پایی آشنا از کودکیم آرام آرام در حال نزدیک شدن است.

این صدا را تنها، نه از گوش جسم، بلکه از جان و دل میشناسم. تحول عظیم طبیعت، بازگشت چلچلهه ها از سفر طولانی، شکوفه بادام، ماهی قرمز، سبزی دشت، خروش رودها، همه یکزبان آمدن بهار را مژده می دهند. مادر طبیعت رستخیز عظیم را از درون جانش در مقابل چشم هستی به نمایش گذاشته و بهار خانم لچک گلی، سبزه سوار، چه آرام و پاورچین نشسته بر تخت هستی و می تازد و می تازاند اسب زمان را.

با رسيدن بهار، طبيعت رداى سبز بر تن مي‏ کند. چکاوک ‏ها، هزار دستان و قمريان، نغمه ‏ها و سرودهاى فرح ‏بخش و تازه سرمی ‏دهند و انسان‏ ها را به مهرورزى، گره‏ گشايى و هم‏گرايى فرا می خوانند. بهار، پيام‏ آور عشق و رويش است و موسم سرور و آشتى و به همين خاطر است که خواستنى است و با آمدنش، دل‏ها سرشار از سرور و جان‏ ها معرفت می یابد.

اینجا، زمین به وقت نو شدن است. اینجا، ایران، مام دلیران، سرزمین شیران، مهد یکتاپرستان، به وقت رویش است. کجاست دلی که با دیدن این همه جلوه گری به ياد او افتد و به شوق او بتپد و بر اثر تماشاى جلوه ‏هايش، اشک شوق از چشمش جارى شود.

جهان هستى، آينه ‏دار حق است و جمال پروردگارش را به تماشا گذاشته است. به تعبير زيباى حافظ: مراد دل ز تماشاى باغ عالم چيست؟ به دست مردم چشم، از رخ تو گل چيدن

بهار، باشکوه‏ترين جلوه‏ هاى خدا در جهان هستى است که می ‏توان با تماشاى آن، نقبى به عالم معنا زد و راهى به سوى خدا يافت و جمال پروردگار را به تماشا نشست. با دیدن بهار طبیعت و رستخیز عالم، این مفهوم زنده تر می شود که جان ها همه تشنه بهار عدالت و آزادی هستند.

بهار جان ها، ظهور مولایی است که مانند بهار طبیعت، احیاگر دل های مرده و تجلی بخش انسانیت است.

قرآن مجید از زایش طبیعی فصل بهار به احیا و زنده شدن تعبیر کرده است و از ظهور حضرت حجت (عج) نیز تعبیر به احیا شده است. چون ظهور حضرت بقیه‌الله(عج) پیامدهای گوناگونی دارد که حیات و رویش و زندگی جدید در آن احیا پیدا می شود.

یا مقلب القلوب، امسال چشممان را به نور جمال بی همتای مهدی موعود(عج) روشن کن تا فصل بی عدالتی ها و ستم ها سپری ‌شود و بشر در تناسبات خود احساس امنیت می‌کند. آمین

1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها