امام جمعه دیر:

نباید در مقابل بی‌حجابی سکوت کرد

امام جمعه دیر گفت: هر کس در خانه خود می تواند با هر پوششی باشد اما بدحجابی در جامعه و ملأ عام تعلیم عمومی است و برای نظام اسلامی برآمده از اسلام تکلیف ایجاد می‌کند و نباید در مقابل آن سکوت کرد.
کد خبر: ۸۹۹۸۰۶۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی شامگاه روز جمعه در نشست با مردم بندردیر با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حجاب مانند دیگر احکام واجب الهی  و یکی ضروریات و واجبات است که قبل از اسلام نیز بوده اما با پیدایش اسلام کاملتر شد.

وی افزود: حجاب برای زنان نه تنها محدودیت نیست بلکه مصونیت است و ما مفتخر به حجاب زنان ایرانی هستیم که با حجاب اسلامی و چادر ایرانی در عین خانه‌داری و همسرداری حضور مؤثر در اجتماع دارند.

امام جمعه بندر دیر تصریح کرد: دستاورد غرب برای زنان فرهنگ برهنگی است و می‌خواهند آن را در جامعه ما نیز پیاده کنند که باید هوشیار باشیم.

وی گفت: افرادی که در زمان امام راحل(ره) پستی داشتند خودشان آن روز حامی سرسخت حجاب اجباری بودند اما امروز دموکرات و آزاد اندیش شده و می‌گویند حجاب باید اختیاری باشد.

حسینی با بیان اینکه مقامات کشوری نباید حرفی بزنند که دشمن سوء استفاده کند،ادامه داد: یکی از اولین کسانی که حجاب را اجباری کرد خود دکتر روحانی بوده و این در کتاب خاطرات ایشان موجود است و ما امروز خواسته‌مان از رئیس جمهور این است که همه جا با نصیحت ائمه جمعه کار پیش نمی‌رود و نیاز به دژبان است.

امام جمعه دیر عنوان کرد: هر کس در خانه خود می تواند با هر پوششی باشد اما بدحجابی در جامعه و ملأ عام تعلیم عمومی است و برای نظام اسلامی برآمده از اسلام تکلیف ایجاد می‌کند و نباید در مقابل آن سکوت کرد.

وی با تبریک روز زن و مادر عنوان کرد: مادر در اسلام جایگاه والایی دارد و شخصیت‌هایی که تحولی بزرگ در جامعه ایجاد کردند تربیت شده دامن مادران هستند.

حسینی اضافه کرد: زنان مسلمان ما امروز با حفظ عفاف و حجاب در همه جا تأثیرگذار هستند و این را مدیون انقلاب اسلامی هستند که البته زنان از اوائل انقلاب تاکنون در قبال انقلاب انجام وظیفه کرده‌اند که نمونه آن را در مادران و همسران شهدا می‌بینیم.

امام جمعه دیر گفت: بارها گفته ایم که نقد باید سازنده باشد و دولتمردان را تخریب نکنیم و دولت‌ها نیز خدمات گذشته و حال را زیر سؤال نبرند که البته متأسفانه خود دولت‌مردان فعلی رعایت نکردند.

وی افزود: به دولتمردان توصیه می کنیم سعه‌صدر داشته باشید و این که همه کسانی را که انتقاد می‌کنند را کم عقل خطاب کنید زیبنده مسوولین نظام اسلامی نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات