خبرهای داغ:
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین:

فضای استان با حضور هشت شهید گمنام آکنده به عطر فاطمی می گردد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین گفت: پیکرهای مطهر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس، ۳۰ بهمن و اول اسفند ماه با حضور پرشور مردم در استان قزوین تشییع می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۸۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶

سرهنگ مهدی طاهرخانی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: امروز در آرامشی ورود به چهل سالگی انقلاب اسلامی را ارج می نهیم که خون فرزندان پاک این سرزمین موجب به وجود آمدن آن شده و صیانت از خون این شهدا رسالتی همگانی است که نباید نادیده گرفته شود.
وی گفت: در روزهای پایانی سال نیز عطر بهشتی شهدا در کشور پیچیده و استان قزوین نیز مانند بسیاری از استان ها، میزبان تعدادی از این شهدای والامقام است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اظهار کرد: پیکر مطهر ۸ شهید گمنام دفاع مقدس در ایام فاطمیه در استان قزوین تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی بویین زهرا، پایگاه هوانیروز و آمادگاه ارتش در شهر آبیک و شهرهای معلم کلایه و ضیاءآباد تاکستان به خاک سپرده می شود.
سرهنگ طاهرخانی عنوان کرد: پیکر دو شهید گمنام امروز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه در شهرستان بویین زهرا تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر به خاک سپره شد.
 وی افزود: تدفین دو شهید گمنام به درخواست دانشجویان، اساتید و مسئولان انقلابی دانشگاه آزاد بویین‌زهرا در این واحد دانشگاهی انجام شد تا یادگاران دفاع مقدس در مراکز علمی حضور داشته و الگوی جوانان در ادامه مسیر ارزشی انقلاب اسلامی باشند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس روز سه‌شنبه اول اسفندماه در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بوستان شهدای گمنام  منطقه الموت شرقی در شهر معلم کلایه و ۲ شهید گمنام نیزدر بوستان لاله شهر ضیاءآباد تاکستان به خاک سپرده می شود.
سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس دیگر نیز در کوی سازمانی آمادگاه ارتش و پایگاه هوانیروز شهید امینی شهرستان آبیک به خاک سپرده می شود.
وی ضمن اشاره به ضرورت ساخت بنای یادبود برای شهدای گمنام تصریح کرد: در استان قزوین تاکنون ۶۴ شهید گمنام با حضور مردم تشییع و به خاک سپرده شده و با تشییع هشت شهید گمنام دیگر طی امروز و فردا این تعداد به ۷۲ شهید والامقام خواهد رسید.
 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد شهدای گمنام استان دارای یادمان هستند و کار ساخت بنای آنها به پایان رسیده و ۲۰ درصد نیز در حال طراحی و ساخت بنای یادمان است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها