خبرهای داغ:
در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود:

تشییع دوشهید گمنام دفاع مقدس در شهر آبیک

در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دوشهید گمنام دفاع مقدس در شهر آبیک تشییع می شود.
کد خبر: ۸۹۹۱۲۵۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج حجت الاسلام محمد پنجی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام آبیک با تسلیت سانحه هوایی اخیر و ایام فاطمیه بیان کرد: ما این افتخار را داریم که طی این چند روز میزبان دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس باشیم و البته امروز میزبان شهدا خواهیم بود و فردا نیز در مسجد امام صادق در یادواره شهدا حضور دارند و روز سه شنبه با سالروز شهادت حضرت زهرا تشییع خواهند شد.

وی افزود: شهادت یک مفهوم بسیار عمیق و آخرین نقطه کمال می باشد که بالاترین نقطه برای انسان است و بر قلبی حاکم می شود که آن قلب آمادگی رسیدن به نقطه کمال داشته باشد و باید قلب دارای عاطفه و رحم و مروت و تمام مسائل ارزشی باشد.

حجت الاسلام پنجی بیان کرد: آیا اینگونه بود که این شهدا فقط شوق و علاقه و اشتیاق به آخرت داشتند و یا مقصود دیگری هم از شهادتشان داشتند پاسخ این است که شهدا با شهادت خود علاوه بر اینکه به اخرت می رسند بلکه میخواهند دست انسان های معمولی را در دست خداوند بگذارند و تاثیر گذار باشند.

وی خاطر نشان کرد: طبق آیه شریفه قران شهدا زنده هستند و شاهد اعمال ما می باشند و در قهقهه ی مستانه خود می گویند که دل به ظاهر دنیا نبندید زیراکه دنیا پوچ است و آنچه که خریدار دارد باطن می باشد نه فقط ظاهر.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام صادق آبیک تصریح کرد: دوران دفاع مقدس دوران باشکوهی بود و ابعاد زیادی داشت گرچه هزینه ها و خسارت های مادی و معنوی زیادی بوده است و شامل سرمایه های انسانی کشورمان بود ولی دفاع مقدس باعث رشد ارزش های اخلاقی بود و زمانی بود که انقلاب ما تازه شکل گرفته بود و جوانان جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند.

وی افزود: وظیفه ما نیز تشریح این ارزش ها و روحیات است که باید به نسل های بعدی منتقل شود و گرچه نمی شود حقیقت را مستقیم اشاره کرد ولی باید نمادهای این حقیقت معرفی شود و شهادت یک حقیقتی است که با ارزش های اخلاقی می توان معرفی کرد.

پنجی بیان کرد: متاسفانه جریانی در کشور ما شکل گرفته که نمی خواهند به گذشته رجوع کنند و درس بگیرند که اگر این اتفاق بیفتد استحاله در درون انقلاب پیش خواهد امد که خواسته دشمن ما می باشد تا با سست کردن اعتقادات و اشاعه شایعه درمورد شهدا می خواهند به این هدف شوم برسند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعضی از کوته فکران می گویند با تشییع شهدا روحیه جامعه از بین می رود و حزن و اندوه وارد جامعه می شود ولی سرور واقعی برای کسانی است که ارتباط قوی با اهل بیت و پیشوایان معصوم دارند و البته دشمن از بین نرفته است و دشمنی هایش نیز تمامی ندارد گرچه در گذشته در مرزهای ما درگیر بودند ولی اکنون در جامعه ما حضور دارد و این حضور بابرکت شهدا همه نقشه های دشمن را نقش براب می کنند و جا دارد جوانان و مردم و دانش اموزان در تشییع شهدا حضور پیدا کنند تا شامل انوار هدایت های این عزیزان باشد حضور شهدای گمنام تذکری است برای همه است که اگر ما همراه باشهدا حرکت کردیم شکر گذار خواهیم بود و اگر نباشیم جز کسانی خواهیم بود که خون شهدا را هدر دادیم و پاسخگوی این خون ها باید باشیم.

لازم به ذکر است زمان رسمی استقبال از این دو شهید گمنام ساعت ۱۰:۳۰ روز دوشنبه ۳۰ بهمن در میدان مادر می باشد که ان شاالله با حضور گسترده مردم خواهد بود یکی از این شهدای گرانقدر ۳۰ ساله بودند و در عملیات والفجر۸ در بهمن ماه سال ۶۴ به شهادت رسیدند که در جزیره ام الرصاص شناسایی شده اند یکی دیگر از این شهدا ۱۸ساله بودند که در تیرماه سال۶۷ در منطقه زبیدات شناسایی شده اند.

 

 

۷۰۰۱/

ارسال نظرات
پر بیننده ها