خبرهای داغ:
مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین اذعان کرد:

بدهی200میلیاردریالی بیمه‌های تجاری به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی

ادهمی گفت: بیمه های تجاری 200 میلیارد ریال از محل دریافتی بیمه شخص ثالث به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بدهکار هستند و این سازمان ها مکلف هستند ۱۰ درصدی که بابت بیمه شخص ثالث از مردم دریافت می کنند، برای درمان رایگان مصدومان ترافیکی مستقیما به حساب وزارت بهداشت واریز کنند
کد خبر: ۸۹۹۰۹۹۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

محسن ادهمی مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: بیمه های تجاری 200 میلیارد ریال از محل دریافتی بیمه شخص ثالث به مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی بدهکار هستند و این سازمان ها مکلف هستند ۱۰ درصدی که بابت بیمه شخص ثالث از مردم دریافت می کنند، برای درمان رایگان مصدومان ترافیکی مستقیما به حساب وزارت بهداشت واریز کنند.
وی درخصوص رسیدگی به مصدومان ترافیکی گفت: تا حدود ۱۳ سال قبل مصدومان تصادفی باید خودشان هزینه ها را پرداخت می‌ کردند و گاهی بر سر پرداخت هزینه بین ضارب و مصدوم درگیری ایجاد می شد و مشکلات زیادی به وجود می آمد که این امر موجب می شد مصدومان گاهی دقایق یا ساعت‌ ها روی زمین بمانند.
مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین اظهار کرد: خوشبختانه طبق ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و همچنین ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات مالی دولت، بنا شد قسمتی از هزینه ‌ای که مردم و صاحبان خودروها بابت بیمه شخص ثالث می ‌پردازند، در این زمینه هزینه شود و هیچ گونه هزینه ای در بیمارستان ها با تعرفه دولتی برای خدمات و تجهیزات درمانی از هیچ مصدوم ترافیکی اخذ نشود.
ادهمی عنوان کرد: این موضوع یکی از دستاورد های مهم نظام سلامت کشور است که مورد توجه و تقدیر سازمان جهانی بهداشت قرار گرفت.
وی تصریح کرد: درست است که نباید تصادفی رخ دهد و اینگونه حوادث باید به حداقل ممکن برسد، اما درحال حاضر مصدومان ترافیکی بابت پرداخت هزینه های درمانی مشکلی ندارند و هزینه هایشان از طریق بیمه های تجاری که بیمه شخص ثالث صادر می کنند، دریافت می شود.
مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین افزود : طبق همان بندها، از جمله ماده ۳۰ قانون الحاق مقررات مالی دولت و بند ب ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه، سازمان های بیمه گر تجاری مکلف هستند، ۱۰ درصدی که از مردم بابت این موضوع دریافت می کنند، مستقیما به حساب وزارت بهداشت واریز کنند که متاسفانه در این مورد اخیرا مشکلاتی ایجاد شده است.
ادهمی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۸ هزار میلیارد ریال پولی که بیمه های تجاری از مردم دریافت کرده اند، به صندوق وزارت بهداشت واریز نشده که این امر باعث ایجاد مشکلات عدیده در تامین کالا و خدمات جهت بیماران گردیده است.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها