رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس پاتوقی برای پیشکسوتان دفاع/شهدا را به واسطه جریان‌های سیاسی گروه‌بندی نکنیم

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدا را متعلق به تمامی اقشار مردم دانست و گفت: شهدا برای دفاع از میهن به شهادت رسیدند، از این رو آنان را گروه‌بندی نکنیم.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۶۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدحسن دانش رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در نخستین همایش تجلیل از حماسه‌سازان روحانی و طلبه استان مرکزی؛ با اشاره به افتخارات این استان گفت: سید عبدالحمید سجادی(اولین روحانی شهید مشروطه)، شهید محلاتی، دو تن از شهدای هفتم تیر و 103 شهید و طلبه دوران دفاع مقدس بخشی از افتخارات این استان هستند.

وی شهادت را بالاترین مزد جهاد فی سبیل‌الله و زیباترین منزل دانست و گفت: شهادت میوه‌ای است که از رخسار توحید بر رخسار هسستی روئیده است.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهادت در راه خدا را بزرگترین افتخار دانست و گفت: شهادت وارثی است که از اولیای الهی به ما رسیده است؛ شهید زیباترین زخم بر پیکر هستی است.

حجت‌الاسلام دانش با بیان اینکه شهید نور می‌دهد و راه می‌نماید، گفت: شهادت مشعلی است که خداوند بر جان برگزیدگانش می‌افروزد تا تاریکی از نشانه‌های زندگی بگریزد.

وی افزود: امروز تپش قلب‌های ما مدیون فواره رگ‌هایی است که یاد رنگ‌ها رنگینه عشق‌شان از خاکریز جبهه‌ها پاک نمی‌شود؛ شهید همیشه زنده است.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا عزیزترین و گران قدرترین سرمایه خود را در راه دفاع از اسلام دادند؛ وظیفه روحانیون است که تاریخ شفاهی دفاع مقدس را برای آحاد مردم به ویژه نسل جوان ترسیم کنند.

حجت‌الاسلام دانش، از شهادت به عنوان قله کمال یاد کرد و گفت: شهادت از برترین واژه های فرهنگ اسلامی و مفاهیم الهی و اوج کمال انسانیت است.

وی یکی از وظایف بنیاد حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهدا را متعلق به تمامی اقشار مردم دانست و گفت: شهدا برای دفاع از میهن به شهادت رسیدند و از این رو ما آنان را گروه‌بندی نمی‌کنیم، شهدا متعلق به همه مردم است؛ هر شهیدی مقامی دارد و عزیز است.

رئیس عقیدتی سیاسی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ثبت تاریخ شفاهی دفاع مقدس دانست و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بعد از جنگ به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد و سازمان های متعددی از جمله سازمان روحانیون، سازمان مشارکت زنان حوزه دفاع مقدس، سازمان ادبیات و دفاع مقدس، سازمان سینمایی و هنری در این مجموعه شکل گرفت.

حجت‌الاسلام دانش تصریح کرد: مرکز فرهنگی حوزه دفاع مقدس نیز در سال‌های اخیر در این بنیان فعال شده و این مرکز فرهنگی در حقیقت پاتوقی برای پیشکسوتان دفاع مقدس است و استان مرکزی این همایش را در این راستا برگزار کردند.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه روحانیت تبیین فرهنگ دفاع مقدس است، راه شهادت باز است و باید یاد و خاطره شهدا را ضمن اینکه گرامی می داریم در راه‌شان نیز گام برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات