خبرهای داغ:
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم:

چالش ما و آمریکا برسر اصول و ایدئولوژی است

نشست تخصصی انقلاب اسلامی و چالش های فرارو با حضور دکتر سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاهای استان قزوین در سالن جلسات دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۴۹۶۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر سید محمد حسینی در این مراسم با تبریک دهه مبارک فجراظهار داشت: با بررسی انقلاب های مختلف در جهان شاهد این هستم که به مرورانقلاب ها از اهداف اصلی خود دور شده اند، مثل انقلاب فرانسه که در کمتر از 15 سال به جالی اولیه خود بازگشت. اما انقلاب اسلامی ایران با گذشت 40 سال مسیر خود را ادامه میدهد و شعار های اصلی نظام مثل عدالت، آزادی، دفاع از محرومین، استقلال و آزادی زنده است.
وی افزود: کمتر انقلابی را سراغ داریم که با این همه چالش ها و دشمنی های مواجه باشد و به راه خود ادامه دهد.
دکتر حسینی با اشاره به تاثیر انقلاب اسلامی بر کشور های جهان گفت: عصبانیت و ناراحتی آمریکا از انقلاب اسلامی این است که می گویند ایران را که روزی تحت سلطه ما و ژاندارم و حامی منافع آمریکا در منطقه بود را از دست داده ایم و امروز شاهد این هستیم که برکات و آثار این انقلاب در کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن و کشورهای دیگر نیز ظاهر شده است.
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم اظهار داشت: چالشی که ما با آمریکا داریم برای مسائل هسته ای و موشکی نیست بلکه این دشمنی ها از فردای پیروزی انقلاب اسلامی تا به الان وجود داشته است و از همه ابزارها برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده کرده اند.
وی با اشاره به نقش آمریکا در آشوبهای اخیر در ایران گفت: ترامپ با حمایت از اغتشاشات اخیر کشور این نا آرامی ها را فرصت تاریخی برای ضربه زدن به ایران دانسته بود و به گفته اندیشکده تحقیقات و توسعه سیاسی انگلیس در همین ماجرا یک میلیون دلار هزینه کردند تا به نتایج دلخواه خود برسند که نتوانستند.
حسینی ادامه داد: قبل از انقلاب صهیونیست ها هر عملیاتی را که انجام می دادند به نتیجه میرسیدند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری حزب الله لبنان، اسرائیل مجبور به عقب نشینی شد و قدرت خود را در منطقه از دست داد.
این مسئول تاکید کرد: ماهیت آمریکا از اول انقلاب برای ما معلوم بود اما از زمان دولت موقت تا به امروز همواره افرادی در داخل کشور سعی در بزک کردن چهره آمریکا را داشتند و تلاش کردند بقبولانند که می شود با شیطان هم نشست و صحبت کرد و امتیاز گرفت.
حسینی اظهار داشت: گفتمان فعلی دولت این است که با تعامل با آمریکا و مذاکره وضعیت اقتصادی و مشکلات موجود بر طرف می شود. اما با گذشت 5 سال از این گفتمان این رویکرد جواب نداده است و وضع به مراتب بدتر هم شده است.
حسینی افزود: مادر تحریم ها که مرداد ماه کنگره آمریکا تصویب کرد و به امضای ترامپ رسید نقض کامل برجام بود به عنوان سیاه چاله تحریم ها نام گرفت. سیاه چاله خاصیتی دارد که اطراف خود را نیز به داخل می کشد و این به این معنی است که وقتی سپاه را تحریم میکنند اگر نهادی، شرکتی و یا شخصی با سپاه همکاری کرد آن ها نیز مشمول تحریم می شوند.
وی در پایان گفت: اگر چالش اصلی ما در منطقه آمریکا، صهیونیست ها و آل سعود هستند در داخل هم از اوایل انقلاب افرادی هستند که نگاه به خارج داشتند.

1006/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها