خبرهای داغ:

بیمه‌ها ۷۵۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی شیراز بدهی دارند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بدهی ۷۵۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۰۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

سید جلیل معصومی اظهار داشت: بدهی بیمه‌ها به این دانشگاه 750 میلیارد تومان است که بخشی از آن به صورت اوراق تسویه شده است. 

وی با بیان اینکه این بدهی‌ها سبب اختلال در پرداخت بدهی دانشگاه به شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی و خدماتی شده است، گفت: بیشترین میزان بدهی بیمه‌ها مربوط به بیمه تامین اجتماعی با 420 میلیارد تومان است. 

معصومی عنوان کرد: با وجود این حجم از مطالبات، دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره به بهترین نحو، نقش خود را در امر خدمات‌رسانی به مردم در مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌ها انجام داده است. 

حسین نیک‌نهاد نیز در این مراسم اظهار داشت: بیماران مبتلا به تالاسمی، هم اکنون با کمبودی از نظر دارو مواجه نیستند و بیش از هفتاد درصد از داروهای ایرانی استفاده می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه در مورد داروهای بیماران هموفیلی نیز گفت: داروهای این بیماران وارداتی و گران قیمت است و در مراکز ویژه داروخانه‌ای توزیع می‌شود، در مورد بیماران مبتلا به MS نیز از هر دو داروی ایرانی و خارجی استفاده می‌شود و در صورت بروز عارضه و واکنش منفی نسبت به دارو در بیمار، پزشک از داروهای جایگزین تجویز می‌کند.

نیک‌نهاد بیان کرد: در این موارد مسئله قیمت داروهاست و نه کمبود دارو و از لحاظ علمی نیز داروهای تولیدی دو کارخانه هیچ‌گاه آثار یکسانی ندارد، همچنین اثربخشی یک دارو برای دو بیمار نیز یکسان نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برطرح ادعاهایی مربوط به کشف دارو برای درمان ایدز یا دیگر بیماری‌ها گفت:روزانه مواردی از مراجعه این افراد به معاونت غذا و دارو با طرح چنین ادعاهایی را شاهد هستیم، اما ثبت اثربخشی یک دارو مراحل علمی متعددی دارد که حدود هفت تا هشت سال به طول می‌انجامد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها