معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور مطرح کرد

پرداخت تسهیلات با نرخ سود 10 درصد به شهرهای زیر 10 هزار نفر/کاهش مهاجرت و توسعه اصلی‌ترین هدف اعطای تسهیلات اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: نرخ سود تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی برای تمامی شهرهای كمتر از 10 هزار نفر و نواحی صنعتی و پروژه‌های نیمه‌تمام وام سرمایه در گردش 10 درصد و برای مناطق روستایی نیز 6 درصد تعریف‌شده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۲۷
|
۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نشست تخصصی اشتغال روستایی که با حضور فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مركزی برگزار شد، با اشاره به تسهیلات پرداختی در بخش روستایی استان مرکزی گفت: سهم استان مرکزی از این تسهیلات 292 میلیارد تومان بوده و رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است و تاکنون یک‌چهارم آن به استان ابلاغ شده است.

وی افزود: استانداران مجاز هستند كه 20 درصد از سهم هر بخش را با توجه به ظرفیت‌ها به بخش‌های دیگر سوق دهند؛ 2.5 میلیارد تومان در اختیار استانداران است كه تلاش برای افزایش این مبلغ به 5 میلیارد تومان است؛  استانداران طبق ابلاغیه می‌توانند اعتبارات را در بخش‌های مختلف و بر اساس ظرفیت‌های شهرستانی جابجا كنند و تسهیلات باید به منظور توسعه اشتغال دریافت شود و محل اجرای پروژه‌ها حتماً باید در روستاها باشد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اصلی‌ترین دغدغه روستائیان را اشتغال جوانان و كاهش درآمد عنوان کرد و گفت: به منظور رفع این مشکلات طرح‌های توسعه اشتغال در مناطق روستایی مورد توجه قرار گرفت تا کاهش مهاجرت را در این مناطق شاهد باشیم.

رضوی بابیان اینكه امسال با تصویب مجلس شورای اسلامی قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری به دولت ابلاغ شد، گفت: شهرهای كمتر از 10 هزار نفر جمعیت نیز در این قانون و لایحه قرار گرفتند.

وی افزود: استان‌ها تا پایان پائیز سال آینده فرصت استفاده از سهم استانی خود را دارند، در غیر این صورت از 30 درصد سهم در اختیار دولت بی‌بهره خواهند ماند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور پرداخت تسهیلات بدون وثیقه و آورده شخصی را مجاز ندانست و گفت: برای دریافت تسهیلات باید 20 درصد آورده توسط شخص تأمین شود كه در غیر این صورت پرداخت ممكن نیست.

رضوی بابیان اینكه در سال‌های آینده 5 میلیون فرصت شغلی در دنیا حذف و 2100 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود، گفت: پس باید از شغل‌های سنتی به سمت شغل‌های جدید و درآمدزا حركت كرد که به این منظور نیز طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری دارای سه پیوست ارائه مشورت رایگان به سرمایه‌گذاران، بازاریابی محصول و آموزش است و در همین راستا باید پروژه‌های مشاركتی و طرح‌هایی با محصولاتی صادراتی در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: هیچ پروژه‌ای بدون تائید سازمان برنامه‌وبودجه، دفتر امور روستایی و اداره كل كار پرداخت تسهیلات نخواهد داشت؛ مدت زمان بازپرداخت پروژه سرمایه‌گذاری پس از سه سال تنفس و مشاركت از سال چهارم، 6 سال است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور تصریح کرد: نرخ سود تسهیلات برای تمامی شهرهای كمتر از 10 هزار نفر و نواحی صنعتی و پروژه‌های نیمه‌تمام وام سرمایه در گردش 10 درصد و برای مناطق روستایی نیز 6 درصد تعریف‌شده است.

رضوی به پروژه ارتقای تولید و اشتغال پایدار در مناطق روستایی در راستای اقتصاد مقاومتی اشاره كرد و گفت: در اجرای این پروژه نسبت به سال گذشته عقب هستیم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات