خبرهای داغ:

مراسم چهلمین روز شهادت سردار «خوش لفظ» در همدان برگزار شد

مراسم چهلمین روز شهادت سردار «حاج علی خوش لفظ» جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس در همدان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۱۲۹۵
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸

مراسم چهلمین روز شهادت سردار «خوش لفظ» در همدان برگزار شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مراسم چهلمین روز شهادت سردار حاج علی خوش لفظ جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس  و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» امروز در مسجد مهدیه همدان برگزار شد.

در این مراسم معنوی مسئولان، همرزمان شهید، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم دارالمومنین همدان  حضور داشتند و در غم از دست دادن این مجاهد فی سبیل الله به سوگ نشسته و یاد و خاطر ایشان را گرامی داشتند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس حوزه های علمیه خواهران استان همدان در این مراسم با تبین ابعاد شخصیتی شهید خوش لفظ به ایراد سخنرانی پرداخت.

به گزارش بسیج؛ سردار شهید «علی خوش لفظ» از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر 32 انصار الحسین(ع) استان همدان، در عملیات قراویز و در کنار سردار شهید «حبیب مظاهری»، مسئولیت هدایت نیروهای همدانی را به عهده داشت و در سال‌های دفاع مقدس در عملیات رمضان، مسلم بن عقیل، والفجر 5، کربلای 4 و کربلای 5 حضور و دلاورانه در مسئولیت‌های مختلف ایفای نقش کرد و در گمنامی تمام، حماسه‌ها از خود بر جای گذاشت و نهایتاً در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی خورده و به شدت مجروح می شود که پس از این واقعه، از این مجروحیت رنج می برد و مکرراً در بیمارستان بود.

این شهید والامقام از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس پس از سال‎ها تحمل درد و رنج ناشی از مجروحیت و صبر در برابر دوری یاران و دوستان، 29 آذر ماه سال 1396 در بیمارستان خاتم الانبیا تهران بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از هشت سال دفاع مقدس اسمانی شد  و به یاران شهیدش پیوست.

کتاب «وقتی مهتاب گم شد» زندگی نامه این شهید بزرگوار به همت همرزمش حمید حسام به زیبایی به رشته تحریر درآمد و مورد توجه و عنایت ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت.

متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» بدین شرح است:

«بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

بچّه‌های همدان؛ بچّه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادّعا؛ یاران حسین (علیه‌السّلام)؛ یاوران دین خدا .. و آنگاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور .. و آنگاه فضای معنویّت و معرفت؛ دلهای روشن، همّتها و عزمهای راسخ؛ بصیرتها و دیدهای ماورائی .. اینها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمه‌ی این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذّت می کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر میسازد.

راوی، خود یک شهید زنده است. تنِ بشدّت آزرده‌ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همه‌ی آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله. 18/10/95»

 

 

ارسال نظرات