خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی مراغه:

بیش از 500 هزار نوبت جمعیت دامی مراغه مایه کوبی شدند

رئیس اداره دامپزشکی مراغه از طرح کوبی 506 هزار و 411 نوبتی جمعیت دامی این شهرستان خبرداد و گفت: در این طرح دام ها علیه بیماری های واگیر و مشترک دامی مایه کوبی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۹۶۳۵
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱

علی پاشایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  افزود: این طرح از سوی بخش دولتی و خصوصی انجام شده که زمینه ساز کاهش بروز بیماری های دامی در منطقه است.
وی ادامه داد: در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز حذف دام های مبتلا به سل، بروسلوز و مشمشه، از ابتدای سال تاکنون 323 رأس دام تحت عملیات تست سل گاوی، 308 رأس دام تحت عملیات خونگیری برای بررسی بیماری تب مالت و 45 رأس اسب نیز تحت عملیات تست مشمشه قرار گرفته‌ اند.
پاشایی اضافه کرد: در این مدت تعداد 53 هزار لاشه گاو و گوسفند در کشتارگاه دام مراغه بازرسی بهداشتی شده که 82 لاشه به وزن سه هزار و 572 کیلوگرم غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده و معدوم شده است.
وی گفت: همچنین 2 هزار و 200 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده که به دنبال صدور 73 مورد اخطاریه برای مراکز عرضه غیربهداشتی، 26 هزار و 628 کیلوگرم انواع فرآورده خام دام غیربهداشتی، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف، کشف و ضبط و با حکم مقام قضایی معدوم شده اند.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون علاوه بر صدور مجوز جوجه ریزی برای یک میلیون و 75 هزار و 238 قطعه جوجه یکروزه، جهت حمل بهداشتی 6 تن تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و 336 هزار و 600 قطعه مرغ زنده و 48 هزار و 200 کندوی زنبور عسل گواهی حمل بهداشتی صادر شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار