در هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی؛

اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) تهران حضور یافتند

مراسم پاسداشت حماسه نهم دی‌ماه با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۱۳
|
۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ؛ مراسم بزرگداشت حماسه نهم دیماه، صبح شنبه 9 دی ماه پس از تلاوت قرآن کریم با حضور پرشور و منسجم اقشار مختلف مردم در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

پیش از آغاز این مراسم هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و طلاب در مصلی حاضر شده بودند و شعارهایی در حمایت از ولایتفقیه از جمله «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» سر دادند.

همچنین پس از قرائت سرود ملی کشورمان، گروه سرود بسیج دانش آموزی به اجرای سرودهای انقلابی پرداختند.

مردم همچنین با شعارهایی مانند «مرگ بر منافق فتنهگر» و «منافق فتنهگر اعدام باید گردد» اقدامات ضدقانونی سران فتنه را محکوم کردند و از دستگاه قضایی کشور خواستند که به محکومیت سران فتنه و مجازات آنها رسیدگی کند.

اقشار مختلف مردم یاد حماسهآفرینی ملت ایران در از بین بردن فتنه 88 را گرامی داشتند و ضمن اعلام میثاق خود با ولایت با شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، بار دیگر بر دفاع همه جانبه از انقلاب و نظام اسلامی تأکید کردند.

 همچنین در این مراسم مستند «پرتگاه» با موضوع فتنه 88 و کلیپی از گزیده بیانات مقام معظم رهبری درباره وقایع سال 88 و اردوکشی خیابانی فتنهگران پخش و درخصوص پیامدهای منطقهای فتنه 88 و اینکه فتنه کشور را به لبه پرتگاه برد، تأکید شد.

در ادامه و همزمان با طنین شعار «لبیک یا حسین»، سعید حدادیان مداح اهل بیت شروع به مداحی کرد.

همچنین در این مراسم از شهید مدافع حرم محسن حججی با شعر«یاد شهید سرجدا دل و میبره کرببلا» و زمزمه آن از سوی مردم از این شهید تجلیل شد.

مردم ولایی با در دست داشتن پلاکاردهای با مضمون «خطر! کارگران بی کارند» نسبت به عدم تحقق وعده های دولت در بحث اشتغال اعلام هشدار کردند.

در این مراسم حجتالاسلام سید محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران  طی سخنان کوتاهی با بیان اینکه این مردم در 9 دی به خیابان آمدند چون به عاشورا و عزاداران توهین و مسجد لولاگر از سوی فتنهگران به آتش کشیده شد،اظهار داشت: مردم امروز هم آمدند تا به انگلیس، آمریکا و اسرائیل بگویند ما همان مردم نه دی هستیم و فریاد هیهات من الذله سر میدهیم.

وی افزود: آنها که فکر میکنند میتوانند اتحاد مردم را خدشهدار کنند شعار «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» را بشنوند، ما حساب مردم زجرکشیده و تهیدست را از منافقین جدا میدانیم و مردم اجازه نخواهند داد دشمن علیه ملت به اهداف شومش برسد و تا این ملت زنده است فریاد مرگ بر آمریکا فراموش نخواهد شد.

گفتنی است، مراسم حماسه نهم دیماه در حالی پس از گذشت 8 سال همچنان در حال برگزاری است که سران فتنه هنوز حاضر نشدند از رفتار خود در مقابل ملت ایران عذرخواهی کنند؛ رفتاری که آیتا... موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران روز گذشته آن را در تاریخ اسلام و ایران بیبدیل عنوان کرد.

در ادامه این مراسم آیتا... محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در همایش بزرگ پاسداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران اظهار داشت: ما فرزندان مقاومت و ملتی هستیم که 40 سال ایثار کرده است، دشمن بداند که توطئه و فتنهانگیزیهای او در اراده ملت خللی ایجاد نخواهد کرد.

آیتا... اراکی با بیان اینکه ما دست فتنه را خواندهایم و ما تجربه 1400 ساله مقاومت در برابر فتنه را داریم، تصریح کرد: ما اجازه نخواهیم داد تجربههای پیشین توطئههای دشمن تکرار شود و حسین ما در کربلا تنها بماند.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب  افزود: ما فضای مجازی را اصلاح و با دشمن در عرصه فرهنگ و اقتصاد مبارزه خواهیم کرد و تا آخر مبارزه در مسیر انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: دشمن بار دیگر قصد ایجاد فتنه در بین ملت ایران دارد و میخواهد از طریق فضای مجازی و مسائل اقتصادی فتنه جدیدی به ملت تحمیل کند اما ملت ما، ملت 9 دی است.

آیتا... اراکی خاطرنشان کرد: ما از دولت میخواهیم در رابطه با برقراری اقتصاد مقاومتی جدیت بیشتری نشان دهند چرا که در یک جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و در این عرصه به جهاد اقتصادی نیازمندیم.

همزمان با برگزاری هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی در مصلای تهران، قطعنامه تجمع نکوداشت حماسه یوما... ماندگار نهم دیماه سال 1396 قرائت شد

در بخشی از قطعنامه هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی ماه آمده است: فتنه آمریکایی ـ صهیونیستی 88 کودتای بینالمللی برای براندازی جمهوری اسلامی بود و ازاینرو محاکمه سران فتنه بدیهیترین وظیفه دستگاه قضایی است.

در پایان، راهپیمایی مردم ولایی تهران پس از پایان هشتمین سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی از مقصد مصلای تهران به سمت خیابان شهید بهشتی برگزار شد

در این راهپیمایی، مردم با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «بسیجی میمیرد سازش نمیپذیرد»، «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد»، «فتنهگر اشرافی حیا کن مملکتو رها کن»، «آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو»، «مرگ بر انگلیس»، «مرگ بر آل سعود خائن» از جریان فتنه و وابستگان بینالمللی این جریان اعلام برائت کردند.

مردم همچنین خواستار این شدند که قوه قضائیه برای برخورد با مزدوران آمریکایی و مجازات سران فتنه اقدام کند.

منبع: فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار