مراسم گرامیداشت 9 دی در جزیره خارگ

مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی با شرکت نیروهای بسیجی نظامی لشکری وامام جمعه اهل سنت و شیعه و جمعی از مسئولین و احاد مردم در حسینه عاشقان ثارالله خارگ برگزار گردید.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۴۱
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از جزیره خارگ،مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی با شرکت نیروهای بسیجی نظامی لشکری وامام جمعه اهل سنت و شیعه و جمعی از مسئولین و احاد مردم در حسینه عاشقان ثارالله خارگ برگزار گردید.

مراسم با خیر مقدم و خوش آمد گویی سید حسن موسوی مسئول تعلیم و تربیت بسیج ثارالله خارگ آغاز شد .

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه ثارالله خارگ  بهترین وجه 9 دی را وحدت و همدلی بین احاد ملت دانستند و همچنین بدترین چهره آن را جبهه نگرفتن بعضی از بزرگان کشور در مقابل فتنه و فتنه گران بخاطر دنیا و دنیا طلبی آن ها دانستند که درطول تاریخ اسلام بی سابقه نمی باشد.ایشان همچنین گفتند که کسانی که در فتنه 88حضور داشتند و نقش ایفا کردند هنوز فکر فتنه و فتنه انگیزی دیگری هستند که باید هوشیار باشیم .

در ادامه مراسم 9 دی مداح اهل بیت سید محسن موسوی به بیان ابیاتی در رابطه با 9 دی ماه 88 و فتنه گران پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام محمد حسن درّی  نماینده ولی فقیه در قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر و مسئول تعلیم و تربیت و آموزش سازمان بسیج پیشکسوتان  در رابطه با 9 دی ایراد سخنرانی و روشنگری نمودند.

ایشان در ابتدا اشاره به آیاتی از قران نمودند که خداوند به حضرت موسی فرمود: "و ذکرهم ایام الله..." یعنی ای موسی ایام الهی را برای مردم  یاداوری کن.چرا بعضی ایام به عنوان ایام الهی معرفی شدند؟این ایام به دلیل بعضی حوادث مانند غلبه بر کفر و نعمت بزرگ خداوند به عنوان ایام الهی یاد شده اند که ماوظیفه بزرگداشت آن را برعهده داریم.

ما در جمهوری اسلامی ایران سه ایام الله مهم داریم :1-پیروزی انقلاب در 22 بهمن 1357---2-پیروزی در جنگ هشت سال دفاع مقدس3- فتنه 88 و جشن پیروزی در 9دی.

حجت الاسلام درّی 9 دی ماه 88 را از ایام الله دانستند که در این روز مردم  امید دشمنان اسلام و ملت ایران را نامید و دل غمدیده ولایت را خشنود کردند

ایشان در ادامه به این نکته اشاره کردند که در فتنه 88 چیزی که اتفاق افتاد بحث یک تخلف انتخاباتی نبود بلکه یه حرکت برنامه ریزی شده برای تقابله با رهبری و اصل انقلاب بود. فتنه گران با جمهوری اسلامی مخالف بودند و می خواستند ولایت فقیه در کار نباشد .

حجت الاسلام دری  در ادامه نگاهی گذرا به فتنه های از صدر اسلام تا کنون داشتند .ایشان ویژگی های فتنه 88 را اینطور بیان نمودند:1- به مقدسات دینی و مذهبی ملت ایران بی حرمت شد2-به تخریب اماکن دولتی و مردمی در پی داشت3- خون 42 نفر آدم بی گناه ریخته شد.

اما این حادثه پیامد های خوبی هم داشت،مانند:اعلام تولی به اهل بیت و آل الله و تبری از دشمنان اسلام ،ولایت مداری به حد اعلای خود رسید و بصیرت مردم افزایش یافت.

در ادامه سخنرانی نماینده ولی فقیه در قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر به پاسخگویی به شبهات و سوال ها در رابطه به 9دی و فضای سیاسی کشور پرداختند.

ارسال نظرات