امام جمعه جم:

حماسه 9 دی برگی زرین از بصیرت ملت قهرمان ایران است

امام جمعه شهرستان جم گفت: حماسه 9 دی حماسه‌ای ماندگار و برگی زرین از بصیرت ملت قهرمان ایران است.
کد خبر: ۸۹۶۸۶۵۳
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از جم، حجت‌الاسلام محمد گنجی شب گذشته در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی ماه که در مصلی نماز جمعه شهر جم برگزار شد اظهار داشت: یوم الله 9 دی ماه روز بصیرت و آگاهی و روز تجدید پیمان با ولایت است که این ولایت‌مداری مردم ایران را تبریک می‌گویم که در سال 88 حماسه کم‌نظیری در صحنه سیاسی به وجود آورد و با حضور پر شور و انقلابی خود فتنه را خنثی کردند.

گنجی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این مراسم، افزود: خوشبختانه ملت ایران ملتی آگاه و با بصیرت هستند و هر ساله شاهد حضور پرشورتر و برگزاری باشکوه‌تر مراسم یوم الله 9 دی ماه در شهرهای مختلف ایران هستیم.

وی با بیان این که باید مرور شود که چرا حادثه ی 88 به وجود آمد و تحلیل شود چگونه و چه عواملی سبب خاموشی فتنه شد، تصریح کرد: تحلیل در خصوص فتنه 88 باید انجام شود تا در سال‌های آینده جلوی فتنه گرفته شود و متاسفانه در سال 78 نیز دشمن فتنه‌ای را در کشور به وجود آورد.

وی با اعلام این که ملت ایران و مسوولان باید هوشیار باشند، گفت: دشمنان بیکار ننشسته و قطعا با ایجاد فتنه‌ای جدید به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران هستند که نباید اجازه دهیم که دشمنان دوباره با ایجاد فتنه، کشور را دچار بحران کنند.

امام جمعه شهرستان جم ادامه داد: تمامی اقشار مختلف مردمی و مسوولان با اتحاد و بدون ایجاد تفرقه کار خود را دنبال کنند که مهمترین کار برای مبارزه با دشمنان اتحاد و همدلی مردم و مسوولان کشور است.

امام جمعه جم با اشاره به فتنه 88 یاد آور شد: در فتنه ی 88 فضا طوری پیش رفت که توهین به مقدسات و عاشورا و حتی قرآن انجام شد و متاسفانه تصاویر امام راحل(ره) و رهبر انقلاب در خیابان ها به آتش کشیده شد.

گنجی بیان کرد: نظام در آستانه براندازی قرار گرفته بود و اگر سخنان حیکمانه رهبر انقلاب و حضور مردم در روز 9 دی ماه نبود، دشمنان به خواسته‌های خود می‌رسیدند اما مردم ایران با بصیرت و حضوری به موقع عمل کردند و توانستند این فتنه بزرگ دشمنان را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: اگر مردم مثل زمان عاشورا و بعد چند ماه بعد از کشته شدن امام حسین(ع) و یاران با وفایش آگاه شدند که چه اتفاقی افتاده و خواهان انتقام‌گیری شدند، قطعا دشمنان با فتنه‌ای که در ایران ایجاد کرده بودند به خواسته های خود می‌رسیدند اما مردم انقلابی ایران بعد از سخنان رهبری به خود آمدند و خودجوش و به موقع عمل کردند تا تمامی فتنه‌های دشمنان را خاموش کنند.

امام جمعه جم با بیان اینکه 9 دی ماه نماد ولایت مداری و بصیرت و آگاهی ملت ایران است، افزود: مردم در این روز وحدت و انسجام ملی را به رخ کشیدند و مشت محکمی بر دهان دشمنان زدند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در کشور هستند و مسوولین فعلی و قبلی حق ندارند مدعی باشند بلکه باید پاسخگو باشند گفت: برخی مسوولان که نزدیک یک دهه مسئولیت مهمی در کشور عهده‌دار بوده‌اند حالا که مسئولیتی ندارند به دنبال ایجاد تفرقه در بین ملت و دولت هستند و سخنرانی‌های مختلف این موضوع را نشان داده اند.

وی افزود: برخی مسوولان سابق کشور انتقاد از رئیس قوه قضائیه انجام می دهند و به نوعی می‌خواهند مخالفت خود با رهبری را نشان دهند در حالی که نیاز اساسی امروز کشور وحدت و همدلی است و همه مسوولان فعلی و سابق تلاش کنند تا این وحدت و انسجام ملی از بین نرود.

انتهای خبر/

 

ارسال نظرات