تولیّت آستان قدس رضوی در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در جایگاه نماز جمعه بوشهر گفت: آن چه در نهم دی اتفاق افتاد امدادی الهی برای پایان دادن به فتنه­ ای بود که داشت مشکلاتی اساسی برای نظام اسلامی ایجاد می­ کرد.
کد خبر: ۸۹۶۹۲۰۴
|
۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: همه روزها، روز خداست امّا آن چه باعث شده است نهم دی ماه، یوم الله نام بگیرد جلوه قدرت حق تعالی از غیر از مجرای اصلی و طبیعی و به صورت معجزه­ آسا در این روز بود.

وی تصریح کرد: خداوند متعال همان طور که اصل انقلاب اسلامی را در این سال­ ها با وجود همه تهدیدها، تحریم­ ها، فتنه­ ها و موانع با عزت و سربلندی نجات داد و نام ایران اسلامی را در پیش روی ملّت­ های جهان به عنوان ملّت با عزّت، اهل ایستادگی و هدف­دار جلوه کرد در این فتنه نیز با عنایت خود و با حضور با بصیرت مردم و مقتدای بصیرت­ آفرین خود جلوه­ ی به یاد ماندنی به حماسه نهم دی ماه داد.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

آیت الله رئیسی اذعان کرد: در کشورهای مختلف، قدرت و امنیّت ملی مؤلفه­ های گوناگونی دارد که در برخی کشورها این مسئله بر پایه سلاح و قدرت نظامی، در برخی دیگر بر اساس خزانه­ های مالی و یا قدرت اقتصادی است و در برخی دیگر بر اساس وابستگی به قدرت­ های استکباری است امّا اگر بخواهیم قدرت و امنیّت ملّی را در نظام اسلامی خودمان تحلیل کنیم لازم است بگوییم که مهم­ ترین مؤلفه قدرت ما، مردم با ایمان و دلداده به خداست که دشمن را وادار به عقب­ نشینی و توقف در برابر ملّت ایران کرده است.

وی دوّمین مؤلفه قدرت و امنیّت ملّی جمهوری اسلامی را رهبری و مدیریت جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: امروز دوست و دشمن معترف است و اقرار دارد که رمز رشد و پیشرفت ملّت ایران در گرو رهبری بصیرت­ آفرین، آشنا به مسائل سیاسی و اجتماعی و اهل تصمیم­ گیری به هنگام است.

سید ابراهیم رئیسی برخورداری کشور از جوانان و عزیزانی که برای مواجهه با دشمن اهل خطر کردن هستند را سوّمین مؤلفه قدرت و امنیّت ملّی کشور عنوان و تأکید کرد: این مسئله مایه مباهات برای یک نظام است که تمام مردم آن اهل مقاومت و ایستادگی باشند و حاضر باشند تا پای جان برای دفاع از این نظام بایستند.

رئیسی بصیرت مردم را از دیگر مؤلفه­ های قدرت در نظام اسلامی برشمرد و ابراز کرد: بصیرت یعنی این که جنس شعار را تشخیص بدهیم و برای نمونه در زمان کنونی بدانیم که وقتی داعش با آن پرچم و این همه جنایت آمد بدانیم که پشت سر آن­ ها کسی جز صهیونیست­ ها نمی­ تواند باشد.

تولیّت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: در فتنه بعد از انتخابات سال 88 آن چه که هدف قرار گرفته بود اعتماد مردم به نظام اسلامی بود و در واقع دشمنان می­ خواستند با مطرح کردن مسئله تقلب در انتخابات، اعتماد و دلدادگی مردم به نظام اسلامی را بکاهند امّا مردم در نهم دی آن حماسه را آفریدند و از نظام خود دفاع کردند.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

آیت الله رئیسی اظهار کرد: نهم دی ماه حماسه­ ای بود که مردم با همه سلایق سیاسی به میدان آمدند و یک وحدت و انسجام ملّی را به نمایش گذاشتند و در واقع جریان فتنه و دشمنانی را که می­ خواستند عقده­ های خود را در سال­ های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این فتنه عقده­ گشایی کنند با بصیرت خود ناکام گذاشتند.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

وی تصریح کرد: جریان فتنه و فتنه­ انگیزی علیه این ملّت پایان نپذیرفته است و لازم است که امروز نسبت به فتنه­ های جدید هوشیار باشیم و در برابر آن ایستادگی کنیم.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

سید ابراهیم رئیسی خاطرنشان کرد: مسئله­ ای که امروز مردم ما با آن مواجه هستند و مشکلاتی برای آن­ ها به وجود آورده است مشکل معیشت و مسائل اقتصادی است که لازم است این مشکلات برطرف شود و دولت نیز خود را برای حلّ این مشکلات، مؤظف بداند.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

وی اذعان کرد: همه ما لازم است دنبال رفع مشکلات مردم باشیم و این مسئله جناح سیاسی نمی­ شناسد و نباید در این زمینه جامعه را دوقطبی کنیم و لازم است که همه ما بدانیم که ان چه دشمنان می ­خواهند این است که بر این موج مطالبات به حق مردم سوار شوند و با القاء شعارهای ناسازگار، اهداف خود را دنبال کنند.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

رئیسی تأکید کرد: ملّت ایران می­ تواند با توکل بر خداوند و اتکاء به ذخایر ملی و نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص، همه مشکلات و گره­ های اقتصادی را باز کند و جوانان عزیز ما نیز به دشمن اجازه نخواهند داد مطالبات به حق آن­ ها را از مسیر اصلی منحرف کند.

حماسه نهم دی امدادی الهی برای پایان فتنه بود

انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها