خبرهای داغ:
یادداشت؛

ویروس های فرهنگی

ورود هر فناوری جوامع را با رفتارهایی نو همراه و به همان حد، ویروس های گوناگون خطرناک معنوی را در جامعه تزریق می کند مهم ترین این فرآیندهای ویروسی برخی از شبکه های غیراصولی و مبتذل ماهواره ای و اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۶۴۴۰۴
|
۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تدبر در معنای نظام خلقت، معمای آفرینش را حل کرده و انسان را به باورهای فرهنگی و  دینی خویش نزدیکتر می سازد. با اندیشه ای ژرف، انسان در می یابد که از باب «انا لله» مخلوق و مملوک الهی و از باب «انا الیه راجعون »، تکاملش در پرتو پیوند با ذات اقدس الله است. در غیر آن،  راهزنان سوار بر امواج، با وزش هر نسیمی باد صبای کیدی را وارد مغز وی می کنند که حتی مته چنین کاربردی را ندارد، نه خنجر می تواند بسان پنبه سر ببرد و نه جنگ سخت یارای مقاومت در برابر جنگ نرم را دارد!.

   باید توجه داشت که با ورود تکنولوژی به عصر کنونی، جامعه جهانی دوباره به فرهنگ جاهلیت بازگشته و در حالت اغما به سر می برد.

ورود هر فناوری جوامع را با رفتارهایی نو همراه و به همان حد، ویروس های گوناگون خطرناک معنوی را در جامعه تزریق می کند مهم ترین این فرآیندهای ویروسی برخی از شبکه های غیراصولی و مبتذل ماهواره ای و اجتماعی است.

   ارتباط ویروس با کفاره گناهان، رابطه علی و معلولی است که سبب تقرب به خداوند می باشد. لکن این نوع ویروس های سرطانی بدون تشکیل میدان نبرد و نداشتن نیاز به سلاح، به ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق ظاهربینان حمله و در رگ و خون این ناآگاهان جولان داده و سرانجام بر قلبشان حکمرانی می کنند در این هنگام جسم آن ها در نزد خانواده و روحشان در اقصا نقاط جهان سیر کرده  و به پدیده پوچ گرایی و بحران اعتقادی روی می آورند. تاثیر پوچ گرایی در افراد متناسب با سن و سال و دریافت های عقلی و ساختار شخصیتی آن ها متفاوت است.

     با نگاه به دفتر شرع معلوم می شود این ویروس های مخرب با انزوا کشیدن و سرگردانی روح زمینه های انحرافات روحی و روانی را در افراد اغفال شده پرورش داده و در نهایت، فرجام آن ها مبدل به همان ویروس ها می شود.

   تنها راه پیشگیری از این بیماری خوره ای، داشتن اعتقاد راسخ به یزدان دانا و توانا، و درمان آن دارویی به نام جهاد اکبر است. جالب اینکه! بسیاری از روشنفکران و حتی برخی پزشکان نامور جهان به این بیماری گرفتارند و برای رهاییدن از آن نظرات فروید را اسوه خویش ساخته و باورهای او را در خود و جامعه با نسخه هایی غیر اخلاقی تجویز می کنند.

   با اندکی تامل در می یابیم هر فردی در جامعه افسر جنگ نرم شمرده می شود، این افسران جنگ نرم با تدبیر اندیشی و فرمان فرمانده معظمشان اذن آتش به اختیار دارند بدین سبب که با آگاهی و درایت کامل در برابر فرهنگ های معاضدانه دینی، سیاسی، اقتصادی و غیره قامت راست کرده و در میدان های جنگهای سخت و نرم حضور می یابند و از دین، کشور، ناموس، فرهنگ و آداب و رسوم خویش دفاع می کنند این افسران مبلغان راه امام خامنه ای برای نسل های آینده می باشند.

   مراد از آتش به اختیار ایجاد بی قانونی و بی نظمی در جامعه نیست بلکه مبارزه با فرهنگ های بیگانه و انسجام بخشی جامعه از ولنگاری فرهنگی است. آتش زبان از آتش چشم و آتش قلم از آتش سلاح بانفوذ تر و موثرتر است.

   در مفهوم آتش به اختیار که بسان نار موقده موصده می باشد؛ مردم موظفند خود ژرف اندیشی کرده و عاقلانه تصمیم بگیرند سپس راه را پیدا کرده و در آن مسیر حرکت کنند که این از خود جوشی و اتحاد ملتی شهید پرور حکایت دارد.

   در صورت نیاز به اجرای آتش به اختیار، شیرمردان این مرز و بوم اقدام به «قارعه» می کنند و «قارعه» همان  «غاشیه»  است که رعب و وحشت را بر قلب صهیون انداخته که آن به خودی خود «کالعهن المنفوش» خواهد شد... .

       ارادتمندان اهل بیت(صلوات الله علیهم) با پناهندگی در زیر چتر «ملک الناس» کشور و    عقایدشان را از خناس ها تهی کرده و از شر «نفاثات فی العقد» در امان نگه می دارند. زیر این وعده ذات اقدس اله می باشد: «و رایت الناس یدخلون  فی دین الله افواجا» . و در مورد «الذین طغوا فی البلاد» می فرماید: «ان ربک لبالمرصاد».

رقیه مدینه دارابی

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار