خبرهای داغ:
یکی از رزمندگان دفاع مقدس عنوان کرد

عملیات مطلع الفجر یکی از عملیات‌های بی‌نظیر و موفقت‌آمیز دفاع مقدس

یکی از رزمندگان دفاع مقدس با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه استان همدان در مرحله دوم عملیات مطلع الفجر گفت: به گفته فرماندهان میدانی این عملیات شهید «صیاد شیرازی» و «حاج رحیم صفوی» در نوع خود از عملیات‌های بی نظیر و موفقت آمیز دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۸۹۶۳۵۲۱
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

عملیات مطلع الفجر یکی از عملیات‌های بی‌نظیر و موفقت‌آمیز دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمود احدیان ضمن گرامیداشت سالروز عملیات مطلع الفجر با اشاره به اینکه این عملیات در آذر ماه سال ۶۰ در منطقه گیلانغرب انجام شد، بیان کرد: عملیات مطلع الفجر یکی از عملیات‌هایی بود که در راستای آزادسازی مناطق غربی ایران در دو مرحله صورت گرفت.

وی افزود: در مرحله اولیه این عملیات که با حضور مشترک یگان‌های ارتش و سپاه انجام شد سپاه همدان حضور نداشت اما در مرحله دوم، سپاه استان همدان نیز نقش ایفا کرد که به گفته فرماندهان میدانی این عملیات شهید «صیاد شیرازی» و «حاج رحیم صفوی» در نوع خود از عملیات های بی نظیر و موفقت آمیز دفاع مقدس بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه هدف این عملیات آزادسازی بخشی از خاک ایران (آزادسازی تنگه کورک) از دست نیروهای عراقی و آزادی رزمندگان محاصره شده بود، عنوان کرد: در این عملیات که در واقع یک عملیات چریکی بود و در منطقه‌ای کوهستانی انجام می‌شد، رزمندگان ما با یک تیپ کامل از نیروهای دشمن درگیر بوند، این درگیری ۴۸ ساعت به طول انجامید.

وی با اشاره به اینکه عملیات مطلع الفجر دارای دو ویژگی بود که آن را از سایر عملیات‌های دفاع مقدس متمایز می‌کرد، خاطرنشان کرد: یکی از این ویژگی‌ها انجام عملیات در مناطق کوهستانی و صعب العبور و بسیار سخت صخره ای بود؛ شکل زمین، ارتفاعات تیغه ای و پرتگاهی شرایط سختی را برای بچه ها ایجاد کرده بود به طوری که اگر در گذاشتن گام خود نهایت دقت را به کار نمی‌بردیم از پرتگاه ها به پایین سقوط می کردیم.

احدیان ادامه داد: در شرایطی که دشمن بر سر ما آتش می‌ریخت ما مجبور بودیم به صورت زنجیروار حرکت کنیم به صورتی که در هنگام عبور از تیغه ها و صخره ها باید به یکدیگر کمک می کردیم.

وی به ویژگی دیگر این عملیات اشاره و اظهار کرد: سه نفر از فرماندهان این عملیات سردار «حاج حسین همدانی»، شهید «حاج بابا» (از تهران) و سردار «علی شادمانی» با توجه به اطلاعاتی که از عملیات داشتند تاکید می کردند که این عملیات یک عملیات عاشورایی است، رفتن با خودمان است اما برگشتی شاید در کار نباشد و از نیروها می خواستند اگر تمایل ندارند در عملیات حضور پیدا نکنند، این سخنرانی ها که قبل از عملیات در روستای شیشه راه از روستاهای سرپل ذهاب انجام می شد تمام نیروها با فریاد «الله اکبر» آمادگی خود را برای حضور در عملیات اعلام می کردند.

این رزمنده دفاع مقدس بیان کرد: من دانش آموز بسیجی بودم که به جبهه اعزام شده بودم و در این عملیات آرپی جی زن یکی از ۳ گروه‌ رزمنده بودم در این عملیات شاهد به شهادت رسیدن چند تن از دوستان بودم یکی از کوچک ترین اعضای گروه شهید «علی سماوات» که ۱۵ یا ۱۶ سال بیشتر نداشت در بعد ازظهر عملیات زخمی و شب به شهادت رسید.

وی از دیگر شهدایی که شاهد شهادت آنان بود یاد کرد و افزود: شهید «عین الله حیدری» از اهالی اسدآباد و شهید دیگری از شهرستان ملایر که اسم کوچک این شهید را فراموش کرده ام شهید «نظری» جوانی ۱۹ یا ۲۰ ساله بر اثر اصابت ترکش و ریزش صخره ها بر روی بدنش به شهادت رسید.

احدیان با اشاره به وظایف ما بعد از شهدا اعلام کرد: وظیفه ما این است که یاد و خاطره رزمندگان را به برای آشنایی آیندگان کشور حفظ کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات