خبرهای داغ:
مدیر اجرای یادواره شهدای «کورک» در همدان:

عملیات مطلع الفجر یک حرکت عاشورایی و خاص است

مدیر اجرای یادواره شهدای «کورک» در همدان با بیان اینکه عملیات مطلع الفجر یک حرکت عاشورایی و خاص است، گفت: 300 رزمنده استان همدان در مرحله دوم عملیات مطلع الفجر حضور داشتند.
کد خبر: ۸۹۶۳۹۳۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۸

عملیات مطلع الفجر یک حرکت عاشورایی و خاص استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی کزازی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت فرا رسیدن سالروز عملیات مطلع الفجر با اشاره به ضرورت و اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: امام خامنه ای(مد ظله العالی) در این خصوص می فرمایند «زنده نگه داشتن یاد شهد، کمتر از شهادت نیست».

وی با گرامیداشت  فرا رسیدن سالروز عملیات مطلع الفجر با اشاره به فرمایشات سردار شهید «همدانی» در خصوص ویژگی های این عملیات عنوان کرد: عملیات تنگه کورک یکی از عملیات های بسیار با اهمیت و تاثیرگذار بود که با شور و شعفی همراه و نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.

مدیر اجرای یادواره شهدای «کورک» در همدان با بیان اینکه این عملیات در جامعه مغفول مانده است، تصریح کرد: در خصوص عملیاتی که شهید «همدانی» بسیار نسبت به آن حساس بود متاسفانه تاکنون در جامعه  از آن یاد خاصی صورت نگرفته بنابراین در راستای بازخوانی عملیات کورک و مطرح کردن آن در جامعه اقدام به برگزرای یادواره شهدا با این عنوان کردیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات مطلع الفجر یک حرکت عاشورایی و خاص است که در طی دو مرحله انجام شد، گفت: مرحله نخست آن توسط رزمندگان سپاه تهران و چند استان دیگر انجام شد که بنا به دلایلی نیروهای ما به محاصره دشمن درآمدند و خطرات زیادی آنها را تهدید می کرد.

کزازی به نقش رزمندگان استان همدان در اجرای این عملیات اشاره و تاکید کرد: رزمندگان استان همدان با انجام  حرکت هایی اسباب شکستن محاصره رزمندگانی که در حصر بودند را فراهم کردند و آنها را  نجات دادند و توانستند بسیاری از مناطقی که سقوط کرده بودند را مجدد به تصرف در بیاورند.

وی با  اشاره به سختی‌ها و پیچیدگی‌های عملیات مطلع الفجر تصریح کرد: منطقه جنگ آنچنان صعب العبور بود که فرماندهان تصور نمی کردند که بتوانند به سرعت عملیات را  به سرانجام برسانند اما با تدابیر شهید «همدانی» و شهید «شهبازی» با یک حرکت سریع السیر وارد منطقه می شوند و مناطق عملیاتی را به تصرف در می آورند.

مدیر اجرای یادواره شهدای «کورک» در همدان با بیان اینکه 300 رزمنده استان همدان در انجام عملیات مطلع الفجر حضور داشتند، یادآور شد: 140 نفر از آنها در خط و مابقی در پشتیبانی خط بودند و از استان همدان 56 شهید در این عملیات تقدیم انقلاب شد که از این تعداد 28 شهید مربوط به شهرستان ملایر است.

وی به برنامه‌های پیش بینی شده در برگزاری یادواره اشاره و عنوان کرد: محور این برنامه خاطره‌گویی رزمندگان مطلع الفجر است تا تاثیرگذاری قابل توجهی در جامعه داشته و توانسته باشیم این عملیات را به خوبی در جامعه بازخوانی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات