مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله درگفت و گو با بسیج:

ساخت 250 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور به همت سپاه روح‌الله

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: در حال حاضر نیز براساس آخرین تعهدات برای ساخت منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور 250 واحد است.
کد خبر: ۸۹۶۱۰۳۷
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲

سرهنگ پاسدار علی فراهانی مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده از سوی سپاه روح‌الله در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: عملیات اسکان موقت در حوزه استحفاظی استان مرکزی به پایان رسید و خوشبختانه سپاه روح‌الله توانست در این زمینه رتبه برتر کشور را کسب کند.

وی افزود: 166 کانکس ویژه مسکن موقت برای زله‌زدگان در روستاهای زلزله‌زده غرب کشور که خدمات‌رسانی به آن‌ها به استان مرکزی سپرده شده بود نصب شد که از این تعداد کانکس 44 کانکس ثابت و 122 کانکس سیار است.

سرهنگ پاسدار فراهانی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه بهداشت در این مناطق اشاره کرد و گفت: در بحث سرویس‌های بهداشتی 28 چشمه سرویس بهداشتی تعمیر و 47 چشمه سرویس بهداشتی سیار نیز نصب شده است؛ همچنین تاکنون در این مناطق 20 واحد حمام بازسازی و 42 حمام سیار نیز نصب شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جمعیت زلزله‌زده در 10 روستای دشت ذهاب که به سپاه روح‌الله سپرده شده است 543 نفر در قالب 13 خانوار تحت پوشش بهزیستی، 74 خانوار عادی و 18 خانوار مددجوی کمیته امداد و 3 خانواده شهید در سرشماری اولیه بود ولی در حال حاضر این میزان براساس آخرین سرشماری جمعیت روستاها افزایش یافته به طوری که براساس آخرین آمار سرشماری جمعیت این 9 روستا 707 نفر و در قالب 177 خانوار اعلام شده است.

وی افزود: 79 باب منزل آواربرداری و 15 باب واحد مسکونی و دو باب مسجد تعمیر شده است. در حال حاضر نیز براساس آخرین تعهدات سپاه روح‌الله برای ساخت منازل مسکونی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور توسط 250 واحد است.

سرهنگ پاسدار فراهانی یاداور شد: از این میزان تعهدات استان 70 واحد مددجویان بهزیستی است که در شهر پل ذهاب و مابقی در روستاهای دشت ذهاب که خدمت رسانی به آن‌ها به سپاه استان واگذار شده است، ساخته می‌شود ولی باید گفت که همچنان این آمار متغییر است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز دو گروه جهادی برای انجام و آماده‌سازی مقدمات ساخت و ساز، به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند و این آمادگی را داریم به محض مصوب شدن طرح هادی روستاها از سوی بنیاد مسکن، تعیین میزان تسهیلات پرداختی به زلزله‌زدگان و احراز مالکیت افراد عملیات ساخت و ساز را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات