مدیر توزیع برق خمین:

آموزش‌و پرورش در نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه برق نقش موثری دارد

مدیر توزیع برق شهرستان خمین گفت: آموزش راه‌های مصرف بهینه و فرهنگ‌سازی داز سوی آموزش و پرورش از همان مقطع ابتدایی نهادینه‌سازی کنند.
کد خبر: ۸۹۶۰۴۷۸
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسینعلی فرامرزی مدیر توزیع برق شهرستان خمین در افتتاح «طرح به‌سامان» که با حضور مسئولین اداره برق و آموزش و پرورش شهرستان خمین در مدرسه «مؤمنیه» خمین برگزار شد با تاکید بر اینکه منابع ملی مانند آب، برق، گاز و ... متعلق به تمام افراد است، گفت: باید از این منابع انرژی حفاظت و حراست کرد.

وی افزود: توزیع برق برای مشترکین وظیفه اداره برق است و حفاظت از این انرژی یک وظیفه همگانی است.

فرامرزی اظهارکرد: آموزش راه‌های مصرف بهینه و فرهنگ‌سازی در این زمینه از اهداف طرح «به‌سامان» است و آموزش و پرورش در این راستا وظیفه دارد از همان مقطع ابتدایی این موضوع را نهادینه‌سازی کنند.

مدیر توزیع برق شهرستان خمین تصریح کرد:  دانش‌آموزان نقش پررنگی در مدیریت مصرف بهینه انرژی در خانه دارند، در طول روز باید از  نور طبیعی استفاده کرد و در ساعات اوج مصرف از وسایل برقی پر مصرف استفاده نکنیم یا به شکل بهینه استفاده کنیم.

فرامرزی تصریح کرد: طرح به‌سامان برای چهارمین سال است که با همکاری آموزش و پرورش اجرا می شود و در سال گذشته در شهرستان خمین 6800 ساعت آموزش در 40 مدرسه در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان  برگزار و مبلغ 50 میلیون تومان برای اجرای طرح و آموزش ها هزینه شده است.

مهدی محمدی مدیر آموزش و پرورش  شهرستان خمین نیز در این مراسم گفت: فرهنگ سازی کاهش مصرف انرژی با توجه به این که منابع تولید انرژی محدود است می تواند در مصرف بهینه موثر باشد.

وی افزود: مسائل مهم که افراد باید در جامعه رعایت کنند می‌بایست از همان دوران  کودکی و در مدارس آموزش و فرهنگ‌سازی شود و برای نمونه می‌توان به استفاده بهینه از منابع انرژی اشاره کرد که آموزش و پرورش وظیفه دارد تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در موارد مختلف این فرهنگ‌سازی را نهادینه کند. 

محمدی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان با آموزش صرفه‌جویی در مصرف برق، می‌توانند در سطح جامعه و خانواده تاثیرگذار باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات