خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

کمک غیرنقدی73میلیارد ریالی مردم قزوین به زلزله‌زدگان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: کمک‌های غیر نقدی مردم استان قزوین به ارزش ریالی بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال بوده که اقلام ارسالی شامل؛ ۳۰۲ هزار و ۴۷۶ بطری آب معدنی، ۲۷۷ هزار و ۵۸۱ قرص نان، ۲ هزار و ۴۰۴ تخته موکت، ۱۳ هزار ۴۲۶ تخته پتو، ۹۵ هزار و ۴۷۷ قوطی کنسرو، ظروف، نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی، پوشاک، موادغذایی و انواع داروه بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۸۵۶
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حسن آصفی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین در سازمان هلال احمر اظهار کرد: همدلی و محبت و حضور مردم برای کمک به مردم آسیب دیده در زلزله کرمانشاه پررنگ و ستودنی بود و از همه مردم شریف تقدیر و تشکر می‌کنیم.
وی افزود: کمک‌های نقدی و غیر نقدیقابل توجهی در این چند روز جمع آوری شد که برای مردم زلزله زده ارسال شده است کمک‌های نقدی مردم قزوین که به شماره حساب ۹۹۹۹۹ کشوری واریز شده است به محض دریافت گزارشات از تهران اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین بیان کرد: کمک‌های نقدی که به صندق‌های مستقر در چادر‌های هلال احمر در استان قزوین واریز شده است یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال می‌باشد.
آصفی ادامه داد: کمک‌های غیر نقدی مردم استان قزوین به ارزش ریالی بالغ بر ۷۳ میلیارد ریال بوده که اقلام ارسالی شامل؛ ۳۰۲ هزار و ۴۷۶ بطری آب معدنی، ۲۷۷ هزار و ۵۸۱ قرص نان، ۲ هزار و ۴۰۴ تخته موکت، ۱۳ هزار ۴۲۶ تخته پتو، ۹۵ هزار و ۴۷۷ قوطی کنسرو، ظروف، نایلون، لوازم بهداشتی، وسایل گرمایشی، پوشاک، موادغذایی و انواع داروه بوده است.
وی اذعان داشت: در همان ساعات اولیه وقوع زلزله در کرمانشاه ۶۵ نیروی عملیاتی در قالب ۱۴ تیم تخصصی شامل یک تیم ارزیاب، ۶ تیم اسکان، یک تیم آنست، یک تیم واکنش سریع، و ۶ تیم آور برداری به همراه ۱۷ خودروی آمبولانس، ست نجات و خودرو‌های کمک دار به مناطق زلزله زده اعزام شدند.
این مسئول بیان کرد: زلزله کرمانشاه یک تجریه جدیدی بود برای ما و کمک و همدلی مردم با زلزله زدگان بسیار ستودنی بود، اما ورود مردم به صورت شخصی برای کمک به زلزله زدگان یکی از مشکلاتی بود که با آن روبه رو بودیم که کار امداد رسانی را برای ما و دیگر دستگاهاه کند می‌کرد و امدواریم با آسیب شناسی‌های صورت گرفته این مشکلات در آینده کمتر شود.
وی تاکید کرد: باید قبول کنیم که امداد و نجات یک علم است و افرادی که در جمعیت هلال احمر عضو هستند آموزش‌های لازم برای امداد و نجات و توزیع اقلام دیگر کار‌هایی که در شرایط بحرانی باید انجام شود را آموخته اند و بهترین کمک رسانی را می‌توانند به مردم برسانند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: کمک‌های ارسالی به صورت هدف‌مند بین مردم آسیب دیده توزیع میشد و کمک‌های که بدون هدف از طریق مردم فرستاده می‌شد علاوه بر هدر رفت کمک‌ها باعث تشکیل زباله در منطقه می‌شد.
آصفی در پایان با بیان اینکه کمک‌های ارسالی به مناطق زلزله زده به همان منطقه اختصاص داده می‌شود افزود: ما به هیچ وجه اجازه استفاده از این کمک‌ها را در جای دیگر نداریم و همه کمک‌های صورت گرفته برای مردم زلزله زده فرستاده می‌شود و شایعات مبنی بر ارسال کمک‌ها به کشور‌های دیگر صحت ندارد.

۱۰۰۱/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها