خبرهای داغ:
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین:

تفرقه حربه همیشگی دشمن است/پیرو تفرقه نباشیم

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین اذعان کرد: شعار اساسی پیامبر(ص) توحید بوده و چنان که مسلمانان با محوریت توحید در جوامع اسلامی زندگی کنند، رستگار خواهندشد و قرآن نیز مسلمانان را برادر دانسته و یکی از موثرترین روش‌ها حفظ وحدت و عمل به توحید می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۵۷۹۵۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

عباس نظری معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در گفتوگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، پیرامون 17 ربیع‌الاول، سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و هفته وحدت اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین راهکارهای دشمنان اسلام و بشریت ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی در بین جوامع بشری به‌ویژه در جوامع اسلامی است.
وی در همین خصوص تبیین کرد: چنان چه دشمن بتواند با تفرقه‌افکنی و ایجاد اختلاف، سبب تزلزل در جوامع اسلامی شود، به اهداف خود دست‌یافته و به اقتضای زمان، بهره‌های اقتصادی، سیاسی، اعتقادی و اخلاقی می‌برد چرا که یکی از راه‌های رویارویی با اتحاد مسلمین، تفرقه‌پراکنی است.
نظری در ادامه مطرح کرد: طبق این ضرب‌المثل معروف انگلیسی "تفرقه بیانداز، حکومت کن" ، بیشترین نیاز جامعه اسلامی برای مقابله با فتنه دشمن و خنثی‌سازی نفوذشان، اتحاد در میان مردم نژادهای مختلف و به‌خصوص وحدت بین مسلمین در مقاطع مختلف می‌باشد.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) یکی از منادیان وحدت هستند و یکی از استراتژی‌های راهبردی ایشان ایجاد اتحاد بین مسلمین و مبارزه با شکاف، دودستگی و نژادپرستی است.
این مسئول با اشاره به آیات قرآن خاطرنشان کرد: شعار اساسی پیامبر(ص) توحید بوده و چنان که مسلمانان با محوریت توحید در جوامع اسلامی زندگی کنند، رستگار خواهندشد و قرآن نیز مسلمانان را برادر دانسته و یکی از موثرترین روش‌ها حفظ وحدت و عمل به توحید می‌باشد.
وی همچنین یادآور شد: حضرت محمد(ص) با ایجاد الفت در بین مردم زمان جاهلیت، باعث از بین رفتن اختلافات بین مردم آن زمان شود.
نظری در بخش پایانی با اشاره به اعتقاد به یگانگی خداوند و یکی بودن دین، کتاب آسمانی و پیام آور آن مسلمانان را امت واحده دانست و افزود: این چهار مورد محور اصلی و استراتژی راهبردی جامعه اسلامی است که عامل مهمی برای وحدت به‌شمار می‌آید، مسلمانان نیز باید از ایجاد اختلاف در بین یکدیگر پرهیز کرده و با توجه به تعبیرات مقام معظم رهبری باید از نابودی اسلام ناب که دشمنان در انتظار آن هستند، جلوگیری کرد.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها