خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

میزان شیوع معلولیت در استان ۴ ممیز ۲۶ صدم درصداست

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: میزان شیوع معلولیت در استان ۴ ممیز ۲۶ صدم درصد است که تا کنون ۲۳ هزار نفر برای دریافت خدمات به معاونت های مختلف اداره بهزیستی مراجعه کرده اند
کد خبر: ۸۹۵۷۰۹۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین نشست خبری علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین٬ راحله جاتن معاون توانبخشی و محمد صادق قاسمی موسس و مسئول فنی مرکز توانبخشی بهار صبح امروز در مرکز توانبخشی بهار قزوین برگزار شد.
در این نشست که با حضور خبرنگاران برگزار شد وارثی بیان کرد: در اجرای برنامه ششم توسعه بیش از ۱۸ مورد تکلیف سازمانی برای سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده و می توان گفت اداره کل بهزیستی استان قزوین در تمام حوزه ها پیشرو بوده است.
وی در خصوص نگهداری سالمندان در مراکز مخصوص گفت: ساماندهی سالمندان که برای نگهداری و خدمات دهی آنها ایجاد شده بسیار موفق عمل کرده و در این حوزه هیچ مراجعه کننده در انتظاری وجود ندارد.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه ساماندهی بیماران روان٬ در بحث توانبخشی٬ طبق مصوبه باید ساانه ۲۵ درصد این بیماران ساماندهی شوند و در همین زمینه به زودی یک مرکز بیماران روان مزمن در قزوین افتتاح خواهد شد.
وارثی با اشاره به رتبه مطلوب استان در حوزه مناسب سازی عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد از اماکن و معابر عمومی دستگاه های دولتی و خصوصی نیازمند مناسب سازی‌می باشد و اهتمام جدی شهرداران و دستگاه های متولی را می طلبد تا شاهد حضور بی منت معلولان جسمی در سطح شهر و پیشرفت آنها در امور روزمره باشیم.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: در حوزه توانمندسازی ۲ هزار و ۴۳۰ نفر به طور روزانه از سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری و توانبخشی در قالب ۴۵ مرکز خدمات دریافت می کنند که سالانه بیش از ۷۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به این بخش اعتبار تخصیص می یابد.
وارثی در خصوص میزان شیوع معلولیت در استان یادآور شد: میزان شیوع معلولیت در استان ۴ ممیز ۲۶ صدم درصد است که تا کنون ۲۳ هزار نفر برای دریافت خدمات به معاونت های مختلف اداره بهزیستی مراجعه کرده اند.
وی با اشاره به خدمات پیشگیرانه در سال ۹۵ مطرح کرد: خدمات پیشگیرانه که برای جلوگیری از افزایش معلولیت انجام شده٬ شامل غربالگری بینایی جهت جلوگیری از افزلیش کم بینایی و نابینایی بوده که طی این برنامه ۴۸ هزار و ۳۰۰ نفر کودکان بین سه تا شش ساله غربالگری شدند.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: طی این برنامه ۲۴۰ نفر مشکوک به کم بینایی و نابینایی بودند که به مرتکز مخصوص برای درمان معرفی شدند و طی این برنامه حدود ۷۸ درصد از جامعه کودکان ۳ تا ۶ سال تحت پوشش قرار گرفتند.
وارثی خاطر نشان کرد: در غربالگری شنوایی بیش از ۱۷ هزار نفر در بدو تولد در بیمارستان ها از طریق بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفتند که در صورت مشکوک بودن به عارضه کم شنوایی به مراکز تخصصی درمان ارجاع داده شوند و طی این غربالگری ۷۶ درصد نوزادان تحت پوشش قرار گرفته و ۳۹ نفر به مراکز کاشت حلزون معرفی شدند.

وی با اشاره به مستمری بگیران این اداره کل بیان کرد: بیش از ۵ هزار و ده نفر به طور ماهیانه خدمات مستمر و کمک هزینه دریافت می کنند و این در حالی است که دو هزار نفر در نوبت دریافت مستمری می باشند که به زودی ساماندهی خواهند شد.
مدیر کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به تحت پوشش قرار دادن خانواده های معلولان روستایی افزود: در بحث پوشش روستایی ۵۹ خانوار معلول شناسایی شده اند و از خدمات مراکز مختلف بهزیستی استفاده می کنند.
وارثی گفت: در بحث معلولیت٬ همیشه از زاویه ناتوانی٬ فرد معلول مورد بررسی قرار می گیرد در حالی که افراد معلول دارای توانایی بالایی گاها نسبت به سایر افراد جامعه هستند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها