خبرهای داغ:
مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین:

عارضه‌یابی از اهداف اصلی تشکیل انجمن مخترعان و مبتکران است

مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین اذعان کرد: تنها تبیین مسائل و مشکلات راهگشا نبوده و پس از شناخت مسائل و مشکلات باید به ارائه راهکارهای مناسب پرداخت.
کد خبر: ۸۹۵۳۵۸۷
|
۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علیرضا اکبری‌فرد مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین در نشست خبری که امروز در سالن جلسات شهید آوینی برگزار شد در خصوص اهداف تشکیل انجمن مخترعان و مبتکران اظهار کرد: بحث عارضه‌یابی و بررسی مسائل و مشکلات موجود در استان آن‌هم در سطوح مختلف یکی از اهداف تشکیل این انجمن است.
وی ادامه داد: خانه نخبگان استان مسائل گوناگون را در حوزه‌ها و سطوح مختلف دانشگاهی، صنعتی، کشاورزی مورد بررسی و تحلیل قرار داده و نگاه جامعی به مسائل مختلف دارد.
مسئول خانه نخبگان استان اقدامات این نهاد را تنها منتهی به بحث عارضه‌یابی ندانسته و مطرح کرد: تنها تبیین مسائل و مشکلات راهگشا نیست لذا این سازمان پس از شناخت مسائل و مشکلات به ارائه راهکارهای مناسبی در آن حوزه می‌پردازد.
اکبری‌فرد با اشاره به این‌که حدود 80 مسئله در استان شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته است، تبیین کرد: امروز نخبگان علمی، پژوهشی از اقشار مختلف شناسایی و معرفی شده و بر اساس رشته و تخصص خود مسائل مختلف را رصد و پس از عارضه‌یابی، راهکار مطلوب با آن موضوع را ارائه می‌دهند.
مسئول انجمن مخترعان و مبتکران استان قزوین هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها را امری مهم عنوان کرد و گفت: امروز هدفمند کردن پایان‌نامه‌ها با رویکرد صنعت و دانشگاه از مسائل و معضلات اصلی استان است که می‌بایست در اولویت قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ما باید پایان‌نامه‌ها را به سمت صنعت و هم‌چنین به چالش کشیدن معضلات و ارائه راهکاری مناسب برای توسعه استان سوق دهیم تا با تربیت دانشجویی باسواد و هدفمند باعث رشد علم و صنعت در استان شویم.
این مسئول ضمن اشاره به صنعتی بودن استان قزوین و همجواری آن با تهران تصریح کرد: استان قزوین از قطب‌های اصلی صنعت در کشور بوده و با بیش از 50 دانشگاه در استان و جذب دانشجویان غیربومی آن هم در مقاطع مختلف تحصیلی هنوز با معضلات و مشکلات بسیاری در استان مواجهیم و متاسفانه هر روز شاهد بسته شدن شرکت‌ها هستیم.
اکبری‌فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: بررسی نقش بسیج استان قزوین در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور در عرصه‌های مختلف، بررسی وضعیت امر به معروف و نهی از منکر در استان، بررسی مصرف مواد مخدر به‌ویژه در مناطق آلوده استان، بررسی مسائل و مشکلات گلخانه داران ، بررسی نقش زنان در تحقق اقتصاد مقاومتی و هم‌چنین معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در یک نگاه از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی این سازمان می‌باشد.
1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها