مسئول بسیج مهندسین عمران و صنعت استان مرکزی خبر داد

افزایش صادرات استان مرکزی به کشورهای روسی‌زبان

مسئول بسیج مهندسین عمران و صنعت استان مرکزی گفت: از سال گذشته تاکنون حدود یک میلیون دلار از استان مرکزی به کشورهای روسی‌زبان افزایش صادرات داشته‌ایم که نتیجه برگزاری همایش‌های تخصصی «بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای روسی زبان» و شناخت فرصت‌های این بازار بوده است.
کد خبر: ۸۹۵۱۸۰۹
|
۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲

مهدی لطیفی مسئول بسیج مهندسین عمران و صنعت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اهداف برگزاری علمی تخصصی بهره‌گیری از ظرفیت کشورهای روسی زبان گفت: بایستی از ظرفیت کشورهای منطقه برای توسعه صادرات کشور بهره گرفت.

وی افزود: در این راستا کشور ۱۸۰ میلیون نفری روسیه نیاز مبرم به صنایع غذایی و محصولات غذایی دارد و استان مرکزی نیز ظرفیت درخور توجهی در بحث تولیدات کشاورزی دارد بنابراین موقعیت مناسبی است که باید مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مسئول بسیج مهندسین عمران و صنعت استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در بخش‌های مختلف از جمله محصولات کشاورزی، صنعت سنگ و مواد پتروشیمی می‎تواند سهم درخور توجهی را در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

لطیفی با بیان اینکه امسال برای دومین سال متوالی این همایش تخصصی برگزار شده است، گفت: برگزاری این همایش دستاورد خوبی داشت چراکه سال گذشته این همایش در شهرستان‌های اراک و ساوه برگزار شد و باتوجه به اینکه هدف توسعه صادرات ایران با کشورهای روسی‌زبان بود دست کم در این بخش استان مرکزی موفق به افزایش سهم صادرات خود شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون حدود یک میلیون دلار صادرات از استان مرکزی به کشورهای روسی‌زبان(روسیه و کشورهای CIS ( انجام شده است  که درخور توجه است.

مسئول بسیج مهندسین عمران و صنعت استان مرکزی تصریح کرد: 8 و 9 آذرماه نمایشگاهی با حضور 100 شرکت روسی زبان در تهران برگزار می‌شود که از تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت که این فرصتی برای اشنایی و بررسی نیازهای بازارهای کشورهای روسی زبان است.

لطیفی خاطرنشان کرد: این همایش تخصصی امسال در شهرستان‌های محلات، ساوه و اراک برگزار شد و نسبت به سال گذشته تلاش کردیم جامعه هدف خود را تولیدکنندگان و صادرکنندگان قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات