خبرهای داغ:
امام جمعه ملایر:

میزان و معیار در ارزش‌ها ولایت است/ ضرورت آشنایی نسل جوان با ولایت

امام جمعه ملایر با بیان اینکه میزان و معیار در ارزش‌ها ولایت است، گفت: باید ولایت را سرلوحه قرار دهیم و نسل جوان را با این حقیقت ارزشمند آشنا کنیم.
کد خبر: ۸۹۴۴۰۰۳
|
۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱

میزان در معیارها و ارزش‌ها ولایت است/ ضرورت آشنایی نسل جوان با ولایتبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت الاسلام محمدباقر برقراری در یادواره شهدای دانش‌آموز جوکار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای دانش آموز و شهدای آموزش و پرورش اظهار داشت: در دنیای امروز وقتی یک جوان در مصاف با دشمن با طهارت و با تقوا  حرکت می‌کند و به مقام شهادت نائل می شود این نشان می دهد که در دنیای امروز انسان‌های پاک و مومنی وجود دارند که به  بالاترین درجه انسانیت نائل می شوند و آن بالاترین درجه، شهادت است.

وی با بیان اینکه شماهر خوبی که در نظر بگیرید خوب تر از آن نیز وجود دارد، افزود: بالاتر از شهادت در راه خدا چیزی وجود ندارد.

امام جمعه ملایر بیان کرد: وقتی یک جوان به شهادت می‌رسد حتی نوجوان مثل شهید «حسین فهمیده» که در نوجوانی به این کمال می‌رسند این خود نشان دهنده این است که این راه رفتنی و این مقام دست یافتنی است.

وی اظهار داشت: اینگونه نیست که انسان نتواند به این جایگاه برسد فقط باید یک مسئله را رعایت کرد آن هم تقوای الهی است انجام واجبات و  ترک محرمات و در کنار این می‌توان درس‌های دیگر گرفت.

برقراری عنوان کرد: شهادت شهدا نشان می‌دهد نه تنها می‌شود بالاترین مدارج انسانیت را پیمود و طی کرد بلکه می‌شود به آن عمل کرد و این کار را امثال شهید «محسن حججی»ها کردند.

وی با بیان اینکه شهید «حججی» بسیجی بود، گفت: این شهید بزرگوار در همین دوره بزرگ شده که دوران اینترنت و حاکمیت فضای مجازی است و پاک و پاکیزه زندگی کرد.

امام جمعه ملایر بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی این ظرفیت را دارد و می‌تواند در حاکمیت خودش «حججی»ها را تقویت کند و این شهدا تربیت یافته نظام جمهوری اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه کسانی که حاکمیت طاغوت و صاحب مناصب بودند وقتی امام عظیم الشأن را دیدند جذب ایشان شدند، افزود: امام(ره) چگونه آنها را مدیریت کرد که آنها گمشده خود را در امام(ره) دیدند.

برقراری ابراز داشت: یک درس دیگر که می‌توانیم از یادواره شهدا بگیریم این است که نظام اسلامی این ظرفیت را دارد و می‌تواند انسان‌های با عظمتی را تربیت کند.

وی با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد، تصریح کرد:  باید مسئولین از این ظرفیت استفاده کرده و جوانان امروز را این گونه تربیت کنند که شیفته اسلام و معارف اسلام باشند.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان ما رسالت بزرگی دارند چراکه آینده‌سازان کشور هستند، یادآور شد: جوانان ما نباید گرفتار جریان‌های سیاسی شوند بلکه باید دل‌های خود را به سرچمشه‌های زلال و معدن ارزش که ولایت است، بدهیم.

وی عنوان کرد: اولین ولایت، ولایت ولی الله، دومین ولایت،  ولایت رسول خدا(ص)، سومین ولایت، ولایت ائمه(ع) و چهارمین ولایت، ولایت ولی فقیه است.

برقراری با بیان اینکه میزان و معیار در ارزش‌ها ولایت است، تصریح کرد: باید ولایت را سرلوحه قرار دهیم و نسل جوان را با این حقیقت ارزشمند آشنا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نظراتی که مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، داخلی و خارجی دارند در همه این امور کارشناسانه و متخصصانه است و پیشنهادات ایشان عالمانه است و اگر ما از ولایت سخن می گوییم باید همراه با این آگاهی‌ها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات