خبرهای داغ:
استاندار قزوین:

وزارت تعاون برای اجرای پروژه شهرک فناوری قزوین مساعدت کند

استاندار قزوین با بیان اینکه یک شهرک صنعتی و فناوری برای استان طراحی شده است، گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم برای اجرایی کردن این پروژه همکاری لازم را با استان قزوین داشته باشند.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۱۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان که ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر هنوز هم تأمین نشده و ساکنان آن برای تأمین نیازهای اساسی خود با مشکلات زیادی روبرو هستند.
وی افزود: تمام این مشکلات به دلیل آن است که در ابتدای طراحی مسکن مهر با تدبیر عمل نشده بود بنابراین برای رفع مشکلاتی که ساکنان مسکن مهر با آن روبرو هستند باید به آموزش و فرهنگ سازی روی آورد.
استاندار قزوین اضافه کرد: با ارائه آموزش های لازم و فرهنگ سازی می توان تا حد زیادی از مشکلات و آسیب های موجود در مسکن مهر را مرتفع کرد.
زاهدی ادامه داد: آمارها نشان می دهد در مرفه ترین نقاط کشور شاهد افزایش آمار طلاق هستیم که این از عدم آگاهی جوانان نسبت به زندگی مشترک نشأت می گیرد بنابراین باید مهارت های زندگی را در جامعه به ویژه بین جوانان تقویت کنیم.
وی عنوان کرد: عدم آگاهی جوانان نسبت به زندگی زناشویی موجب می شود بیشترین آمار طلاق را در سال های اول و دوم زندگی مشترک شاهد باشیم.
استاندار قزوین با تأکید بر توجه بیشتر دولت و نظام نسبت به تأمین اجتماعی تصریح کرد: دولت باید نگاه توان بخشی نسبت به معلولان را تقویت کند زیرا در حال حاضر امکانات موجود برای معلولان جامعه کافی نبوده و این امر قشر معلول جامعه را با مشکل روبرو کرده است.
زاهدی گفت: سازمان های و نهادهای متولی رفع مشکلات معلولان هم اعتبار لازم برای رفع این مشکلات را در اختیار ندارند بنابراین از دولت انتظار داریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز مساعدت لازم را با سازمان های متولی امر داشته باشد.
وی با اشاره به آمار نرخ بیکاری استان بیان کرد: در پایان سال گذشته نرخ بیکاری استان قزوین 11.6 بود که این رقم در تابستان سال جاری به 11.1 درصد کاهش یافت و نشان می دهد که با بهره مندی از ظرفیت های استان می تواند نرخ بیکاری را بیش از این هم می توان کم کرد.
استاندار قزوین با بیان اینکه یک شهرک صنعتی و فناوری برای استان طراحی شده است، خاطرنشان کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم برای اجرایی کردن این پروژه همکاری لازم را با استان قزوین داشته باشند.
زاهدی با اشاره به طرح استفاده از انرژی های نو توسط کمیته امداد امام راحل اظهار داشت: کمیته امداد امام راحل در استان قزوین پروژه بهره برداری از انرژی های نو را در دستورکار خود قرار داده که بر اساس آن مددجویان تحت پوشش این نهاد در حوزه اقتصادی می توانند به توانمندی دست پیدا کرده و از پوشش کمیته امداد خارج شوند.
وی عنوان کرد: معاونت اقتصادی کمیته امداد می تواند در اجرای طرح های اقتصادی استان قزوین مشارکت کند و برای تکمیل مجتمع و مراکز بهزیستی با وزارت خانه آماده همکاری هستیم.
زاهدی یادآور شد: در موضوع هدف مندی یارانه ها پیشنهاد می شود یک استان در کشور پایلوت شود و بتواند مدیریت توزیع آن را بر عهده بگیرد که در قزوین آمادگی داریم آن را اجرا کنیم زیرا استانداران می توانند این موضوع را حل کرده و مدیریت کنند.
1009/ پ30/ب/

ارسال نظرات
پر بیننده ها