خبرهای داغ:
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

ازدواج های فامیلی در روستاها به افزایش آمار معلولان دامن زده است

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: ازدواج های فامیلی در روستاها یکی از عواملی است که به افزایش آمار معلولان دامن زده و از سوی دیگر عدم آگاهی مردم جامعه هم بر مشکلات این حوزه می افزاید.
کد خبر: ۸۹۴۲۱۰۲
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان که ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته و آمارهای موجود افزایش جمعیت معلولان در روستاهای استان قزوین وضعیت نگران کننده ای دارد که باید با جدیت رسیدگی شود.
وی افزود: این در حالی است که در برنامه ششم توسعه انجام آزمایش های ژنتیک را بسیار آسان تر کردیم تا مراجعین با مشکلی در این زمینه روبرو نشوند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به تسهیلی که در انجام آزمایشات ژنتیک صورت گرفته منطقی نیست که همچنان شاهد افزایش آمار معلولان باشیم.
ساعی با اشاره به برخی از عوامل افزایش آمار معلولان عنوان کرد: ازدواج های فامیلی در روستاها یکی از عواملی است که به افزایش آمار معلولان دامن زده و از سوی دیگر عدم آگاهی مردم جامعه هم بر مشکلات این حوزه می افزاید.
وی تصریح کرد: به منظور رفع این مشکل و جلوگیری از افزایش آمار معلولان در روستاها باید از مشاوره ژنتیک بهره بگیریم و آگاهی لازم را به مردم بدهیم تا با انجام آزمایش های ژنتیک از تولد نوزاد دارای معلولیت جلوگیری کنند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی اختصاص داده شده به خانواده های دارای دو معلول در خارج از شهر ها واگذار شده که نشان می دهد به نیازهای معلولان بی توجه بودیم و هنوز نتوانستیم گره کور مسکن آنها را حل کنیم.
ساعی یادآور شد: امید است با بررسی های کارشناسانه و اتخاذ بهترین راهکارها بتوانیم مشکلات معلولان و خانواده های دارای معلول را برطرف کرده و در کنار آن از تولد نوزادان دارای معلولیت جلوگیری کنیم.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها