خبرهای داغ:
مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند:

هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد باید پیشی بگیرند

مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند گفت: هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد باید پیشی بگیرند و آنها را در اجرای برنامه‌های مساجد دخیل کنند تا با مساجد انس بگیرند.
کد خبر: ۸۹۴۱۹۸۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد باید پیشی بگیرندبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام احمد امیرخانی در جمع هیئت امنای مساجد شهرستان نهاوند اظهار داشت: مساجد پایگاه عبادی سیاسی و اجتماعی مسلمانان و مرکز حرکات اسلامی و پایگاه سیاسی، محل تدریس علوم مختلف دینی و... هستند.

وی گفت: کانون‌های فرهنگی مساجد باید با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و هنری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جذب جوانان به مساجد بیش از بیش نقش آفرینی کنند. 

مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند عنوان کرد: حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های مساجد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را از آنها دور می کند و آسیب‌ها را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: هیئت امنای مساجد در جذب جوانان به مساجد و کانون‌های فرهنگی مساجد باید پیشی بگیرند و آنها را در اجرای برنامه‌های مساجد دخیل کنند تا با مساجد انس بگیرند.

امیرخانی در ادامه با اشاره به اینکه در سطح شهرستان نهاوند ۱۲۰ مسجد وجود دارد، گفت: از این تعداد ۶۰ مسجد فعال داریم که ۱۳ مسجد به عنوان الگوی مساجد دیگر انتخاب شده‌اند و از اعتبارات بیشتری برخوردار می‌شود تا دیگر مساجد نیز ترغیب شوند و به سمت الگو شدن بروند.

وی با اشاره به برنامه‌های پایگاه‌های فرهنگی مساجد خاطرنشان کرد: یادواره های شهدا، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی و هنری و ... و تهیه جهیزیه از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات