خبرهای داغ:
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان خبر داد

راه‌اندازی 25 هیئت خادمین زوار اربعین در همدان

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان از راه‌اندازی 25 هیئت خادمین زوار اربعین در سطح استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۲۲
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

راه‌اندازی 25 هیئت خادمین زوار اربعین در سطح استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی دشتکی  امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان همدان  با اشاره به اهمیت توجه به مراسم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اظهار داشت: یکی از  سنت‌های بسیار موکد بحث بزرگداشت اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه توجه به مراسم اربعین حسینی به سبب استمرار فرهنگ عاشورا است، گفت:  در سیره و سنت معصومین(ع) و بزرگان دین، اربعین حسینی دارای آداب خاص است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای برنامه اربعین حسینی  به تشکیل  کمیته فرهنگی و آموزشی  اشاره و عنوان کرد: این کمیته برنامه‌هایی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی در داخل استان و بیرون از مرز انجام خواهد داد  و تاکید عمده بر رعایت آداب اربعین، زیارت اربعین و آداب سفر اربعین از اولویت‌های نخست این کمیته است که در این خصوص اقداماتی صورت گرفته است.

وی به راه‌اندازی 25 هیئت خادمین زوار اربعین در سطح استان به عنوان نمونه ای از این اقدامات اشاره و بیان کرد: این هیئت‌ها علاوه بر ساماندهی و سازماندهی خدمات مردمی از قبیل ارائه خدمات عمومی، سازماندهی نذورات و میزبانی زائران خارج از استان در مسیر رفت و برگشت، بحث مدیریت حسینیه‌ها را انجام می‌دهند.

دشتکی با بیان اینکه هیئت‌های خادمین زوار امور اربعین را به صورت مردمی و نظاممند برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: آنها وسایل، امکانات، مواد غذایی  و... را در اختیار متولیان و  موکب‌هایی  که در این امر فعال هستند قرار می دهند.

* هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید باشد

وی اضافه کرد: عمده هیئت‌ها محور هستند اما اگر  چنانچه در هر شهرستان و ایستگاهی این هیئت‌ها محور نیستند ارتباط لازم ایجاد شود تا از ظرفیت مردمی در ارائه خدمت بهره‌مند شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان به برگزاری دوره‌های آموزشی به عنوان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه در زمان اعزام در ایام اربعین  کار فرهنگی و آموزشی جواب نمی دهد و بی نتیجه است بنابراین سعی کردیم  کارهای فرهنگی و آموزشی را قبل ازایام اربعین  به صورت همایش  برای مبلغین  و مسئولین هیئت‌ها برگزار کنیم.

وی در خصوص دیگر اقدامات صورت گرفته در کمیته فرهنگی و آموزشی عنوان کرد : 6 نوع پوستر برای آموزش و فرهنگ سازی آداب اربعین  و بیان توصیه در رابطه با فرهنگ سازی اربعین  به صورت بروشور تهیه شده  که در اختیار مردم و زائرین قرار خواهد گرفت.

دشتکی با اشاره به اعزام مبلغ به ایستگاه‌های صلواتی  به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های  کمیته فرهنگی یادآور شد: در راستای بحث‌های فرهنگی، آموزشی، معرفتی، اقامه نماز و پاسخگویی به سوالات احکام  مبلغ به ایستگاه‌ها اعزام خواهد شد.

وی با بیان اینکه هماهنگی لازم در راستای اعزام مبلغ به موکب‌های برپا شده در کربلا صورت گرفته است، گفت: در برپایی  محل‌ها اسکان و پذیرایی از زائرین علاوه بر مراکز رسمی در نظر گرفته شده باید از ظرفیت هئیت‌ها استفاده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مراسم اربعین حسینی  خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است کمیته های فرهنگی آموزشی  با هماهنگی بنیاد شهید حداقل شهدای شاخص را در قالب پوستر و کارت های کوچک تبلیغ کنند به طوری که هر زائر نایب‌الزیاره یک شهید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات