خبرهای داغ:
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان خبر داد
مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به ثبت نام 15 هزار زائر همدانی در سامانه سماح گفت: تاکنون 15هزار گذرنامه برای ویزا به سفارت عراق از استان ارسال شده که از این میزان برای 5 هزار و200 نفر ویزا صادر شده و 10هزار گذرنامه در سفارت عراق برای زائرن همدانی وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۴۰۳۱۴
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

ثبت‌نام 15 هزار زائر همدانی در سامانه سماحبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهرداد نادری‌فر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان همدان  با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته استان در راستای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: ضروری است تمام ایستگاه‌های صلواتی از حوزه مسائل فرهنگی غافل نباشند  و حساسیت لازم را داشته باشند تا از اربعین حسینی به عنوان مانور عظیم جهان شیعه افراد دیگر بهره نبرند.

وی با بیان اینکه  امسال زائران همدانی برای حضور در مراسم اربعین از مرز مهران خارج خواهند شد، افزود: در ابتدا آنچه که بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزرات کشور مقرر شد محل خروج  زائرین  استان همدان به کربلای معلا از مرز خسروی باشد اما با پیگیری‌های انجام شده احساس شد که زیرساخت‌های مرز خسروی آماده نیست و ممکن است زائرین برای خروج از مرز  با مشکلاتی مواجه شوند به همین علت با رایزنی‌های به عمل آمده مرز خروج زائرین استان همدان در ایام اربعین مرز مهران است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: مسئولین ایستگاه‌های صلواتی استان برای برپایی ایستگاه در مرز خسروی  برنامه‌ریزی نداشته باشند، چراکه مرز خسروی تا به امروز باز نشده  و دولت عراق اعلام کرده  که آمادگی لازم باز کردن و پذیرش زائر در این مرز را ندارد.

وی در همین خصوص  اضافه کرد: در مرز خسروی استقرر کافی صورت نگرفته  و برنامه‌ای برای خروج از این مرز تاکنون وجود ندارد و چنانچه در طی این هفته مرز باز و زیرساخت‌ها آماده  شود باز هم  مرز خروج زائرین استان همدان مرز مهران خواهد بود.

نادری‌فر با بیان اینکه استان معین کرمانشاه و مرز خسروی در بخش زیرساخت‌ها و ارسال تدارکات استان همدان است، گفت: استان همدان در این بخش به وظیفه خود عمل کرده و امکانات و ماشین‌آلات برای خدمت‌دهی به زائرین به کرمانشاه ارسال کرده است.

وی با اشاره به ثبت نام 15 هزار زائر همدانی در  سامانه سماح تصریح کرد: تاکنون 15هزار گذرنامه برای ویزا به سفارت عراق از استان ارسال شده  که از این میزان برای 5 هزار و200 نفر ویزا صادر شده و 10هزار گذرنامه در سفارت عراق برای زائرن همدانی وجود دارد.

* برپایی 10 موکب در کربلا توسط استان همدان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان به بیان اینکه به سبب بالا بودن حجم تقاضا و ترافیک بالا روند صدور ویزا به کندی صورت می گیرد، گفت: از مردم تقاضامندیم صبور باشند و از تجمع در مقابل دفاتر خدمات زیارتی و سیاحتی خودداری کنند و علاوه بر آن اخذ ویزای خود را به روز آخر موکول نکنند.

وی با تاکید بر اینکه زائرین در سامانه سماح ثبت نام کنند و نسبت به بیمه بودن ویزای خود اطمینان داشته باشند، عنوان کرد:  متاسفانه برخی افراد سودجو از فضا استفاده کرده و با گرفتن مبلغی کمتر از وجه اعلام‌شده ویزای تقلبی و یا ویزای بدون بیمه برای زائرین صادر می‌کنند چراکه هزینه صدور ویزا 200 هزار تومان است و اگر هزینه برای صدور کمتر از این مبلغ پرداخت شده باشد به طور قطع موردی کمی دارد.

نادری‌فر با بیان اینکه فرد با ویزای فاقد بیمه در هنگام سفر در صورت بروز حادثه نمی‌تواند از خدمات بیمه‌ای استفاده کند، اظهار داشت:  افرادی که در سامانه سماح  ثبت‌نام کرده‌اند زیر پوشش بیمه‌ای ایران  هستند و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای، از خدمات بیمه‌ای برخوردار خواهند شد بنابراین ضروری  است مردم برای اخذ ویزا به دفاتر قانونی مراجعه کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به  کمبود فضا برای پارک خودرو در مرز عنوان کرد: با توجه به این امر ضروری است که افراد برای سفر به مرز از سفرهای تک نفره خودداری کرده و  تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان از برپایی 10 موکب در کربلا توسط استان همدان خبر داد و بیان داشت: ستاد عتبات عالیات بر روی نقشه کربلا، مکان موکب‌های استان را جانمایی کرده و این نقشه‌ها  در ایستگاه‌های صلواتی توزیع و در اختیار زائران قرار می‎گیرد تا زائرین در کربلا در موکب‌هایی که استان برپا کرده مستقر شده و استفاده کنند.

* تردد 2میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی از استان همدان

وی با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی درون استان ابراز داشت: این ایستگاه‌ها  فعالیت خود را از دو روز پیش در استان آغاز کرده تا بتوانند به شکل مطلوبی به زائرین اربعین حسینی خدمت مطلوب ارائه دهند.

نادری‌فر با ابراز گله‌مندی از بر پا کنندگان ایستگاه‌های صلواتی  تصریح کرد: ایستگاه‌ها در استان همدان با شور، حرارت و انگیزه بالا برپا می‌شود اما متاسفانه در پایان اربعین فعالیتی نداشته و خدمتی ارائه نمی‌دهند  در صورتی که بعد از اربعین زائرین در مسیر برگشت هستند و در استان عزیمت دارند که باید مورد استقبال و تکریم قرار گیرند.

وی اضافه کرد: ضروری است مسئولین ایستگاه‌های صلواتی تا دو روز بعد از اربعین فعالیت داشته باشند تا به زائرینی که در مسیر برگشت به استان همدان عزیمت می‌کنند خدمت ارائه دهند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با  بیان اینکه در سطح کشور، استان همدان در بخش خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی می‌درخشد، یادآور شد: مسئولین ایستگاه‌های صلواتی باید در خدمت‌رسانی  مراقب باشند تا اسرافی صورت نگیرد و این اقلام و مواد غذایی که در اختیار است به موقع، در حد مناسب و بدون شتابزدگی  توزیع شود تا بتوان پاسخگوی نیازهای تمام زائرین در مسیر و رفت و برگشت شد.

وی از تردد 2میلیون و 500 هزار زائر اربعین حسینی در استان همدان خبر داد و خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه استان همدان در مسیر تردد زائرین قرار دارد، انتظار دارند که مورد استقبال  قرار گیرند بنابراین باید تدارکات لازم در مسیر برگشت زائرین  مهیا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات