خبرهای داغ:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین خبر داد

موفقیت ۶۳ دستگاه اجرایی استان در رزمایش تاب آوری انرژی

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: از۸۲ دستگاه اجرایی که در رزمایش"تاب آوری انرژی" حضور داشتند ۶۳ دستگاه رزمایش را با نوفقت پشت سر گذاشتند.
کد خبر: ۸۹۳۹۲۱۶
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور اصحاب رسانه در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تهدیدات در دوره جدید شکل خود را تغییر داده است به ویژه تهدیدکنندگان ما از جمله رژیم صهیونیستی رویکرد خود رع در ایجاد تهدید عوض کرده اند.
وی با بیان اینکه با طیفی از تهدیدات ترکیبی روبرو هستیم، افزود:تهدیدات ترکیبی مجموعه ای از تهدیدات اقتصادی، سایبری، علمی، فناوری و در نهایت تهدیدات نظامی است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد:در یک دو قطبی امنیتی و اقتصادی از سوی تهدیدکنندگان روبرو هستیم که به شدت فشار نظامی و امنیتی به ما وارد می کنند و از جنبه دیگر در تهدیدات اقتصادی ما را در تنگنا قراردادند.
افشار با اشاره به اینکه تهدید سایبری در اولویت برنامه های ما قرار دادند، ادامه داد: با توجه به اینکه آمریکا روش های خصمانه خود را تشدید کرده است به نظر می رسد از فضای سایبری حملات خود راانجام دهد بنابراین باید دفاع سایبری لازم را برای مقابله با این تهدیدات داشته باشیم.
وی عنوان کرد: در فضای سایبری دو نوع تهدیدات سخت و نرم را می توان تعریف کرد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: شاید این موضوع برای کشور قابل قبول نباشد که اطلاعات کاربران ایرانی در بستری قرار گیرد که اطلاعات آن در اختیارکشورهای دیگر باشد.
افشار گفت: از دیدگاه پدافند غیرعامل ضرورت دارد بتوانیم شبکه های اجتماعی را کنترل و مدیریت کنیم.
وی بیان کرد:تلاش بر این است که وابستگی زیرساخت های استان را به یکدیگر کاهش دهیم بنابراین در فاز نخست ۸۲دستگاه اجرایی که جزو دستگاه های مهم استان به شمار می روند برای بررسی موضوع وابستگی به انرژی انتخاب شد.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین افزود:برای این دستگاه های اجرای رزمایش "تاب آوری انرژی" را به مدت۲۴ساعت برگزار کردیم.
افشار اضافه کرد:استفاده از دیزل ژنراتور بهترین راهکار در این زمینه بود که حدود۶۳دستگاه اجرایی توانستند در رزمایش موفق شوند.
وی ادامه داد:برخی از دستگاه های اجرایی دیزل ژنراتور نداشتند و بعضی دیگر مدت زمان پیش بینی شده را تاب نیاوردند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین خاطرنشان کرد:برای نانوایی هایی که تازه تأسیس شدند دوگانه سوزبودن برای دریافت مجوز ضروری است و نانوایی هایی که قبل از این مجوز گرفتند می توانند با دریافت تسهیلات بانکی با نرخ۴درصد نسبت به دوگانه سوز کردن دستگاه های خود اقدام کنند.
افشار اظهار کرد: ۱۵تا۲۰درصد از شعبات بانک های استان هم موظف شدند علاوه بر برق سراسری، دیزل ژنراتور پرتابل یا انرژی خورشیدی در اختیار داشته باشند تا در صورت بروز حادثه بتوانند فعالیت های خود را ادامه دهند.
وی گفت: در پدافند غیرعامل مهمترین موضوع این است که بتوانیم بازدارندگی ایجاد کنیم.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با بیان اینکه شعار هفته پدافندغیرعامل در سال جاری" حصول اطمینان از مصونیت و آمادگی کشور" است، عنوان کرد: تلاش کردیم با همکاری دستگاه های اجرایی متناسب با شعاری که برای هر روز از هفته در نظر گرفته شده است، برنامه هایی را برای اجرا تدارک ببینیم.
افشار با اشاره به عناوین برخی از برنامه های هفته پدافند غیرعامل یادآور شد: نواختن زنگ پدافند غیرعامل، رزمایش پاسخ تیمهای واکنش سریع، همایش علمی پدافند غیرعامل با موضوع معماری و شهرسازی و دیدار با خانواده جانبازان پدافند غیرعامل از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته است.
1009/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها